اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی:

معرفی فضای جغرافیایی و تاریخی خراسان جنوبی ضروری است

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: فضای جغرافیایی هر استان یکی از معرفه‌های مهم آن محسوب شده و آثار تاریخی نخستین فضایی است که در جذب گردشگران و معرفی مفاخر یا آثار تاریخی نقش بسزایی دارد.

معرفی فضای جغرافیایی و تاریخی خراسان جنوبی ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید علیرضا موسوی‌نژاد عصر امروز در کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی اظهار داشت: خراسان جنوبی حدود 10 سال است که به استان تبدیل شده است.

وی ادامه داد: فضای جغرافیایی هر استان یکی از معرفه‌های مهم آن محسوب شده و آثار تاریخی نخستین فضایی است که در جذب گردشگران و معرفی مفاخر یا آثار تاریخی نقش بسزایی دارد. 

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به مقبره حکیم نزاری بیرجند، یادآور شد: وجود این مقبره در مرکز شهر و یکی از بهترین نقاط شهر نیازمند توجه بیشتر به آن است.

موسوی‌نژاد با اشاره به حرکت میراث فرهنگی خراسان جنوبی به سمت این مقبره افزود: با توجه به این‌که از میدان آزادی تا پارک توحید بیرجند هیچ‌گونه فضای تفریحی و جمعیتی برای مردم وجود ندارد باید ساختمان‌سازی هنری برای مردم نشان داده شود.

وی اذعان داشت: بهتر است برگزاری مسابقات قرآنی و فرهنگی در فضاهای تفریحی و تاریخی برگزار شود.

اردیبهشت 93 زمان برگزاری مراسم نکوداشت حکیم نزاری

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: توجه به مفاخر و شناخت آنها برای عموم مردم از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

محمد مطهری‌فر از برگزاری مراسم نکوداشت حکیم نزاری خبر داد و گفت: یکی از دغدغه‌های شورای فرهنگ عمومی برگزاری مراسم نکوداشت حکیم نزاری است که فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی مقدمات برگزاری نکوداشت این شاعر استان را در اردیبهشت سال آینده فراهم کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی نیز تصریح کرد: کتاب حکیم نزاری در استان برای نخستین بار توسط این نهاد چاپ و توزیع شده است.

حجت‌الاسلام محمدطاهر گرایلی یادآور شد: بیرجند دارای تعدادی مفاخری بین‌المللی اما ناشناخته است که با عمومی ساختن مقبره‌های این بزرگان، توجه و خواست مردم برای توسعه این اماکن بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/69017/ش30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول