اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ویژه دانش‌آموزان ایرانی و کشورهای فارسی زبان

هفتمین جشنواره بین‌المللی هشتمین خورشید ولایت برگزار می‌شود

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از برگزاری هفتمین جشنواره فرهنگی هنری هشتمین خورشید ولایت خبر داد و گفت: این جشنواره ویژه دانش‌آموزان ایرانی و کشورهای فارسی‌زبان است.

هفتمین جشنواره بین‌المللی هشتمین خورشید ولایت برگزار می‌شود

سید علیرضا موسوی‌نژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: پرداختن به ابعاد زندگی معصومین (ع) به‌ویژه امام رضا(ع) و تلاش برای معرفی این سرچشمه معرفت به جامعه بشریت موهبتی است که از دیرباز نه تنها ایرانیان بلکه ارادتمندان ایشان در سراسر گیتی به آن مباهات می‌ورزند.

وی ادامه داد: آستان ملکوتی امام رضا (ع) مملو و مشحون از جلوه‌های هنری و ادبی و عاشقانه مشتاقان خاندان اهل‌بیت (ع) است که به مثابه دانشگاهی برای اندیشمندان و محققان در تمامی عرصه هنری مهیاست.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از برگزاری هفتمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری هشتمین خورشید ولایت خبر داد.

رقابت بین هشت رشته فرهنگی و هنری

موسوی‌نژاد با بیان اینکه این جشنواره ویژه دانش‌آموزان ایرانی و کشورهای فارسی زبان است، عنوان کرد: جشنواره در سه مقطع تحصیلی دوره 6 ساله ابتدایی، دور نخست متوسطه و دوره دوم متوسطه برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در این جشنواره دانش‌آموزان در هشت رشته شعر، دل نوشته (نامه‌ای به امام رضا (ع))، نقاشی، عکس، خوشنویسی، وبلاگ، سرود و داستان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

این مسئول متذکر شد: تمامی آثار باید دارای شناسنامه اثر باشد در غیر این‌صورت به آثاری که پس از مهلت مقرر و یا بدون شناسنامه اثر به دبیرخانه جشنواره تحویل شود ترتیب اثر داده نخواهد شد.

موسوی‌نژاد یادآور شد: این جشنواره در مقطع ابتدایی فقط در رشته‌های دلنوشته، نقاشی، خوشنویسی (خط تحریری) و در دوره اول و دوم متوسطه در تمامی رشته‌ها برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه موضوع آثار باید در ارتباط با موضوع جشنواره (امام رضا (ع)، زیارت و معرفت) باشد، گفت: آثار شرکت‌کنندگان بدون در نظر گرفتن جنسیت مورد ارزیابی قرار گرفته می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: تمامی آثار نقاشی، خوشنویسی، عکاسی و سرود باید از طریق پست و مابقی آثار را می‌توانند از طریق ایمیل به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

معرفی نفرات برتر به صورت جداگانه در هر رشته

موسوی‌نژاد اظهار داشت: داوری آثار در تمامی رشته‌ها برای سه مقطع تحصیلی به صورت جداگانه انجام و نفرات برگزیده هر مقطع در هر رشته معرفی می‌شوند.

وی اظهار داشت: مطالب دلنوشته باید دربرگیرنده ارتباط درونی و قلبی هر شخص با امام رضا (ع) باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تصریح کرد: تمامی هزینه ایاب و ذهاب و اسکان نفرات برگزیده و برتر شهرستانی برای شرکت در مراسم اختتامیه در حد مقرر به عهده برگزار کنندگان است.

ایجاد زمینه ارتباط بیشتر نوجوانان با امام رضا (ع)

موسوی‌نژاد افزود: از رتبه‌های نخست تا سوم هر رشته برای شرکت در مراسم اختتامیه دعوت به عمل آمده و از هر استان سه اداره برتر با تایید اداره کل مربوطه و دبیرخانه جشنواره تقدیر می‌شود.

وی ایجاد زمینه برای ارتباط هرچه بیشتر کودکان، نوجوانان و جوانان با فضایل معنوی امام رضا (ع)، تقویت باورهای دینی و مذهبی آن‌ها، شناخت و استعداد‌یابی هرچه بیشتر، ایجاد روحیه شادی و نشاط از طریق فضای رقابتی و ... را از جمله اهداف این جشنواره برشمرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه تا 15 اسفندماه سال‌جاری است و مراسم تجلیل و اختتامیه جشنواره همزمان با دهه کرامت شهریورماه 93 برگزار می‌شود.                                

موسوی‌نژاد یادآور شد: همچنین آدرس دبیرخانه جشنواره استان خراسان رضوی، مشهد مقدس، خیابان خواجه ربیع 25 نبش رضوان پنج مجتمع علمی فرهنگی (پژوهشسرا) امام رضا (ع)، کد پستی 9149934517 ، تلفن: 7427595 0511 ، همراه:  09151082839 آقای نیکخواه و آدرس پست الکترونیکی: khorshid@aqrscool.com برای ارسال آثار  معرفی شده است.

انتهای پیام/69017/م40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول