اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهه فجر صورت می‌گیرد

برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی کتاب و دفاتر ایرانی اسلامی خراسان جنوبی

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از برپایی نخستین نمایشگاه تخصصی کتاب و دفاتر ایرانی اسلامی طی دهه فجر در خراسان جنوبی خبر داد.

برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی کتاب و دفاتر ایرانی اسلامی خراسان جنوبی

سید علیرضا موسوی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: نخستین نمایشگاه تخصصی کتاب و دفاتر ایرانی اسلامی با وجود 800 عنوان کتاب در خراسان جنوبی برپا می‌شود.

وی با بیان این‌که این نمایشگاه ویژه دانش‌آموزان است، تصریح کرد: کتاب‌های ارائه شده در این نمایشگاه به طور عمده کتاب‌های آموزشی هستند.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از تخفیف 50 درصدی کتاب‌های نمایشگاه تخصصی کتاب استان خبر داد و گفت: این نمایشگاه طی دهه فجر در محل هنرستان خلیج فارس بیرجند برپا می‌شود.

موسوی‌نژاد با اشاره به برنامه‌های آموزش و پرورش در دهه فجر، اذعان داشت: برنامه‌های دهه فجر امسال با سال‌های گذشته تفاوت‌هایی دارد و در پنج محور اصلی اجرا می‌شود.

وی نمایش فیلم رشد را از برنامه‌های این دهه عنوان کرد و افزود: تاکنون دو دوره از این برنامه اجرا شده است که در سال جاری به دلیل کمبود اعتبار هنوز برگزار نشده است.

برگزاری جشن تکلیف 6 هزار و 900 دانش‌آموز دختر استان

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از تاریخ پنج بهمن تمام مدارس استان به استقبال دهه فجر می‌روند.

موسوی‌نژاد  با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی گوناگون طی دهه فجر، متذکر شد: در این دهه مسابقات ورزشی متنوعی از جمله مسابقه دوچرخه‌سواری، دو میدانی و طناب‌کشی در سطح مدارس استان برگزار می‌شود.

وی از برگزاری جشن تکلیف دانش‌آموزان دختر در بهمن ماه جاری خبر داد و گفت: امسال جشن تکلیف 6 هزار و 900 دانش‌آموز دختر پایه سوم در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این‌که برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری در این دهه یکی از برنامه‌های مهم آموزش و پرورش است، یادآور شد: محور اصلی این مسابقات در ارتباط با پرسش مهر ریاست جمهوری است.

برگزاری دوره آموزشی خبرنگاری پانا در دهه فجر

موسوی‌نژاد نواختن زنگ انقلاب در همه مدارس استان، گلباران تمثال امام خمینی (ره)، دیدار فرهنگیان با امام جمعه بیرجند، تقدیر و تشکر از خانواده شهدا، غبارروبی مزار شهدا، حضور در راهپیمایی 22 بهمن و اجرای سرود همگانی را از جمله برنامه‌های دیگر آموزش و پرورش در این دهه عنوان کرد.

وی ادامه داد: یکی از محورهای اساسی که برنامه‌های دهه فجر روی آن برنامه‌ریزی شده، تبیین اندیشه‌های امام خمینی(ره) و اندیشه‌های ولایت فقیه برای دانش‌آموزان است که در این ارتباط مشاوران دینی در مدارس حضور می‌یابند.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: همچنین در این دهه مسابقات نقاشی با موضوع امام پدری ماندگار و دوره آموزشی خبرنگاری پانا توسط سازمان دانش‌آموزی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/69022/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول