اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد خراسان‌جنوبی خبر داد

افزایش 38 درصدی کمک حامیان به ایتام امداد خراسان‌جنوبی

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی خراسان‌جنوبی گفت: کمک حامیان به ایتام زیر پوشش این نهاد در سطح استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 38 درصد افزایش داشته است.

افزایش 38 درصدی کمک حامیان به ایتام امداد خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اداره کل کمیته امداد خراسان جنوبی، علی‌اکبر نخعی اظهار داشت: طی 9 ماهه سال‌جاری حامیان طرح اکرام ایتام بیش از 28 میلیارد و 415 میلیون ریال به ایتام زیر پوشش این نهاد مساعدت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در سطح استان 15هزار و 289 حامی از 3 هزار و 591 یتیم حمایت می‌کنند که این بزرگواران از 2 هزار و 576 یتیم زیر 18 سال و یک‌هزار و 15 یتیم بالای 18 سال  حمایت می‌کنند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنان خود به 32 یتیم که دارای بیماری صعب‌العلاج و 104 یتیم که از نعمت پدر و مادر بی‌بهره هستند اشاره کرد و بیان کرد: امیدواریم با حضور خیران و حامیان بزرگوار بتوانیم در راستای رفع مشکلات احتمالی پیش روی این عزیزان قدم برداریم.

پرداخت بیش از 850 میلیون ریال بابت حق بیمه تأمین اجتماعی مددجویان بشرویه

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان بشرویه از پرداخت بیش از 850 میلیون ریال بابت حق بیمه تأمین اجتماعی مددجویان شهرستان بشرویه خبر داد.

رمضان برمک  اظهار داشت: کمیته امداد در راستای حمایت از خانواده‌های محروم و نیازمند اقدام به پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی آنان می‌کند.

وی تصریح کرد: با این اقدام خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد علاوه بر برخورداری از خدمات درمانی این بیمه‌ها، از مزیت بازنشستگی این بیمه‌ها نیز برخوردار می‌شوند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان بشرویه ادامه داد: در این میان 56 خانواده دارای سرپرست زن نیز از مزایای خدمات مختلف بیمه تأمین اجتماعی برخوردار شده‌اند.

برمک اذعان داشت: بخشی از این بیمه‌ها نیز مشمول خانواده‌های مجری طرح‌های خودکفایی و اشتغال کمیته امداد می‌شود که در این راستا 295 خانواده مجری طرح خودکفایی و اشتغال از مزایای درمانی و بازنشستگی تأمین اجتماعی در بهره‌مند شده‌اند.

وی پرداخت حق بیمه از بابت اجرای طرح‌های خوداشتغالی را عامل انگیزشی برای ورود به عرصه کار و اشتغال پایدار توسط جوانان زیر پوشش کمیته امداد عنوان کرد و افزود: طرح‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد یکی از اهرم‌های موثر تشویق مددجویان برای ورود به عرصه‌های کاری و توانمندسازی آنها است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان بشرویه در پایان تداوم اجرای این طرح‌ها را عاملی مهم در سلامت و استقلال اقتصادی مددجویان دانست و یادآور شد: با این اقدامات حمایتی می‌توان بخش عمده‌ای از دغدغه‌های فکری خانواده‌ها را کاست.

انتهای پیام/22482/ق/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول