اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان:

سرمایه‎گذاران کلید رفع محرومیت جنوب کرمان هستند

استاندار کرمان گفت: کلید رفع محرومیت از منطقه جنوب کرمان استقبال از سرمایه‎گذاران است.

سرمایه‎گذاران کلید رفع محرومیت جنوب کرمان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، علیرضا رزم‌حسینی شامگاه شنبه در گفت‎وگوی ویژه خبری سیمای مرکز کرمان در زمینه بررسی طرح‎های توسعه و آبادانی استان اظهار داشت: استان کرمان از مزیت‎ها و ظرفیت‎های بسیار بالایی در بخش‎های مختلف صنعتی، معدنی، کشاورزی، گردشگری و ... برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه 25 درصد باغ‎های کشور در این استان قرار دارد، افزود: همچنین استان کرمان بهشت معادن ایران است و در صنعت گردشگری نیز با توجه به تاریخچه آن فرصت‎های بسیار خوبی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی وجود دارد.

رزم‌حسینی با بیان اینکه شرایط فعلی به هیچ وجه در شأن استان کرمان نیست، تصریح کرد: اگر مشارکت عمومی و حضور فعال مردم در صحنه وجود داشته باشد، می‎توانیم، استعدادها و ظرفیت‎های منطقه را شکوفا کرده و موجب خلق ثروت شویم تا محرومیت‎هایی که در برخی از مناطق شاهد آن هستیم، تبدیل به آبادانی و پیشرفت شود.

ثروت اجتماعی پیش‎نیاز توسعه است

وی با اشاره به الگوی پیشنهادی برای نقش‎آفرینان توسعه ابراز داشت: برای هر کار توسعه‎ای پیش‎نیازهایی وجود دارد که یکی از آن‎ها مشارکت مردمی و ثروت اجتماعی است که برای ایجاد آن نیز به یک ساختار اجرایی نیاز داریم.

رزم‌حسینی عنوان کرد: پس از تحقیق و بررسی در سطح استان طی 55 روز فعالیت کاری به این نتیجه رسیدم که ما به این مثلث توسعه‎ای به شدت نیازمند هستیم، هر چند در برخی از شهرستان‎ها این طرح عملاً اجرا می‎شد، اما تدوین نشده بود، بنابراین ما ساختار این مثلث توسعه را تنظیم و شرح وظایف آن را مشخص کردیم.

نمایندگان مجلس، سرمایه‎گذاران و نمایندگان دولت رئوس مثلث توسعه هستند

استاندار کرمان مثلث ساختاری توسعه را متشکل از نمایندگان مجلس، کارآفرینان و سرمایه‎گذاران و نمایندگان دولت اعم از فرماندار، شهردار، بخشدار و رؤسای دستگاه‎های اجرایی دانست و گفت: اگر میان اعضای این مثلث انسجام وجود داشته باشد به راحتی می‎توان از ظرفیت‎های بالفعل استان استفاده کرد.

رزم‌حسینی بیان داشت: نمایندگان مجلس از جایگاه حقوقی برخوردار هستند و نقش ویژه‎ای در تببین و تدوین مقررات دارند بر همین اساس 10 نماینده استان کرمان با تعامل با وزرا نقش اساسی در تأمین اعتبار پروژه‎های استان و جذب سرمایه‎گذاری ایفا می‎کنند.

سرمایه‎گذاران در کرمان مورد غفلت واقع شدند

وی با بیان اینکه نمایندگان دولت بخش اجرایی توسعه را بر عهده دارند، اذعان داشت: اما بخش مهم‎تر که در استان کرمان مورد غفلت واقع و کمتر به آن اهمیت داده شده، کارآفرینان و سرمایه‎گذاران هستند.

رزم‌حسینی خاطرنشان کرد: مفهوم سرمایه‎گذار سرمایه‎دار نیست، بلکه کسانی هستند که در تعامل سازنده با ریسک‎پذیری در یک منطقه فعالیت می‎کنند، بنابراین می‎توان، اقشار مختلف مردم را جزو این دسته قلمداد کرد و نباید تنها از حضور آنان در انتخابات و راهپیمایی‎ها بهره برد.

وی با اشاره به اینکه ما مشارکت عمومی را طی هشت سال دفاع مقدس تجربه کردیم، اظهار داشت: هم خرده‎سرمایه‎داران که پول‎های خردی در بازار دارند و هم سرمایه‎گذاران غیردولتی می‎توانند در این ساختار قرار بگیرند.

ائمه جمعه هادیان و ناظران توسعه هستند

رزم‌حسینی ائمه جمعه را ناظران این مثلث و هادیان توسعه ذکر و تصریح کرد: این قشر با ایجاد فرهنگ کار و تلاش در سطح شهرستان‎ها از طریق تریبون نماز جمعه و ... می‎توانند، نقش اساسی ایفا و مردم را به سوی تولید ثروت ترغیب کنند.

وی تولید ثروت را امری مقدس خواند و ابراز داشت: با تولید ثروت می‎توان، اشتغال و رفاه ایجاد و از بسیاری بزهکاری‎های اجتماعی اجتناب کرد، همچنین از طریق این مثلث اطلاع‎رسانی خوبی صورت می‎گیرد.

رزم‌حسینی با بیان اینکه استحکام مثلث ساختاری توسعه استان کرمان روز به روز بیشتر می‎شود، عنوان کرد: سرمایه‎گذاران تمایل دارند تا سرمایه خود را در جایی هزینه کنند که در سایه امنیت کارآیی آن افزایش یابد و سودآوری داشته باشد.

برای سرمایه‎گذاران فرش قرمز پهن می‎کنیم

استاندار کرمان با بیان اینکه ما برای سرمایه‎گذاران فرش قرمز پهن می‎کنیم، گفت: سرمایه‎گذاران قهرمانان یک استان هستند، زیرا از مال و آبروی خود برای سرمایه‎گذاری هزینه می‎کنند، بنابراین به تمام دستگاه‎های دولتی ابلاغ شده که حرمت آنان را حفظ کنند.

رزم‌حسینی با تأکید بر اینکه ما باید برای جلوگیری از فرار سرمایه‎ها به خارج از استان تلاش کنیم، بیان داشت: طی چند سال گذشته بخشی از سرمایه‎ها از استان کرمان خارج شده است، بنابراین باید زمینه‎ای فراهم شود تا با تعامل مردم و مسئولان از سرمایه‎گذاران حمایت شود.

مبارزه با فقر مستلزم مشارکت عمومی است

وی با تأکید بر اینکه مبارزه با فقر فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... مستلزم اعتماد به مردم و مشارکت عمومی است، اذعان داشت: دولت موظف است با فراهم کردن تسهیلات موانع موجود برای سرمایه‎گذاری را رفع کند.

دولت کارفرمای بزرگ بخش اقتصادی است

رزم‌حسینی با اشاره به اینکه دولت در کشورهای پیشرفته نقش هادی و ناظر سرمایه‎گذاری را ایفا می‎کند، خاطرنشان کرد: اما در کشور ما به دلیل اینکه بخش عمده‎ای از اقتصاد دولتی است و درآمد آن از محل نفت تأمین می‎شود، دولت به کارفرمای بزرگ اقتصادی تبدیل شده است.

وی با تأکید بر اینکه کسانی که جنگ را اداره کردند، نباید مستمری‎بگیر دولت شوند، اظهار داشت: شأن یک متخصص این نیست که مستمری‎بگیر دولت باشد، بلکه باید در صحنه حضور یافته و با کارآفرینی در بخش‎های مختلف فعالیت کند.

در 55 روز 80 گروه مختلف را ملاقات کردم

رزم‌حسینی با اشاره به اینکه طی 55 روز فعالیت استانداری خود 80 گروه را ملاقات کرده است، تصریح کرد: من شنونده خوبی هستم و طی این ملاقات‎ها و جلسه‎ها با بررسی و تحقیق با گره‎های کار در بخش‎های مختلف آشنایی پیدا کردم.

وی با تأکید بر اینکه مدیران باید به مردم اعتماد داشته باشند، افزود: با ابراز تأسف برخی مدیران بر این باور نیستند، اما باید بدانند، مردمی که دفاع مقدس را اداره کردند به خوبی می‎توانند در بخش‎های مختلف نیز فعالیت و مشارکت کنند.

3700 پروژه در استان کرمان کلنگ‎زنی شده است

رزم‌حسینی با تقدیر از عملکرد استانداران سابق کرمان عنوان کرد: بیش از 3 هزار و 700 پروژه‎ در استان کرمان کلنگ‎زنی شده که پیشرفت فیزیکی آن‎ها از یک تا 90 درصد است.

استاندار کرمان گفت: دولت بودجه پروژه‎هایی که بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند در سال آینده تأمین و آن‎ها را تکمیل می‎کند، اما به دلیل کمبود منابع امکان تأمین بودجه بخشی از پروژه‎ها وجود ندارد و بخشی دیگر که زیر 50 درصد پیشرفت فیزیکی قرار دارند با 90 درصد قیمت تمام شده به بخش خصوصی واگذار می‎شوند.

وی یکی از اهداف دولت را رفع مزاحمت برای سرمایه‎گذاران دانست و ابراز داشت: ما تلاش می‎کنیم تا با همکاری و تعامل مردم و مسئولان موانع مقابل فعالیت سرمایه‎گذاران را برطرف کنیم بر همین اساس امیدواریم، حجم سرمایه‎گذاری‎ وسیعی در استان کرمان طی ماه‎های آینده ایجاد شود.

اعتقادی به خط‎بازی‎های سیاسی ندارم

رزم‌حسینی با بیان اینکه هیچ اعتقادی به خط‎بازی‎های سیاسی ندارم، بیان داشت: این چالش‎ها و سایش‎های سیاسی جز فرسایش و خستگی مردم نتیجه‎ای در بر ندارد به همین دلیل بر اساس مشی دولت تدبیر و امید از تمام گروه‎های سیاسی و افراد کارآمد در تیم کاری خود استفاده می‎کنم.

وی با اشاره به اینکه در زمینه ایجاد این مثلث توسعه تمام گروه‎های سیاسی، مردم و مسئولان وحدت و اتفاق نظر دارند، اذعان داشت: هیچ اعتقادی به بخش دولتی ندارم به همین دلیل از بخش خصوصی و مشارکت عمومی مردم در سطح توسعه استان استفاده می‎کنم.

پیگیر انتقال آب به استان کرمان هستیم

رزم‌حسینی با بیان اینکه از آب موجود در سطح استان به صورت بهینه استفاده نمی‎شود، خاطرنشان کرد: در بخش کشاورزی بین 30 تا 70 درصد پرت آب وجود دارد به همین دلیل در پی انتقال آب از حوزه‎های خارج استان هستیم.

وی با اشاره به اینکه پیگیر بحث انتقال آب به استان کرمان هستیم، اظهار داشت: بهترین راهکار در کوتاه مدت استفاده بهینه از آب و وارد کردن صنایعی است که کمترین آب را نیاز داشته باشد.

رزم‌حسینی تصریح کرد: از آنجا که نمی‎توانیم، سطح زیر کشت را افزایش دهیم با جلساتی که با کارشناسان کشاورزی برگزار شد به این نتیجه رسیدیم که باید در کشت محصولات تنوع داشته، بهره‎وری و کیفیت آن‎ها را افزایش داده و به سمت تولید محصولات گلخانه‎ای برویم.

فرودگاه جیرفت سال آینده فعال می‎شود

وی افزود: برای راه‎اندازی فرودگاه شهرستان جیرفت به اعتبار نیازمند هستیم که با مذاکره با برخی از وزرا در این زمینه امیدواریم، این فرودگاه برای بحث صادرات در سال آینده فعال شود.

رزم‌حسینی کلید کار رفع محرومیت از منطقه جنوب کرمان را استقبال از سرمایه‎گذاران ذکر و عنوان کرد: با ابراز تأسف در برخی از مناطق شمال و جنوب استان کرمان به دلیل بعضی از مسائل تعداد محدودی از مردم برای سرمایه‎گذاران مزاحمت ایجاد می‎کنند.

سرمایه‎گذاران کشاورزی در جنوب کرمان اعلام آمادگی کرده‎اند

وی با تأکید بر اینکه باید از خرده‎مالکی در بخش کشاورزی فاصله بگیریم، ابراز داشت: تعدادی سرمایه‎گذار هم‎اکنون آمادگی کامل دارند تا در مناطق رودبار، کهنوج و قلعه‎گنج در سطح زیر کشت قابل ملاحظه فعالیت کشاورزی داشته باشند.

در کرمان با کمبود کارآفرین گردشگری مواجه هستیم

استاندار کرمان در بحث گردشگری گفت: هم‎اکنون در بخش گردشگری زیرساخت‎هایی نیز فراهم است که به خوبی از آن استفاده نمی‎شود و دلیل آن کمبود کارآفرین گردشگری در سطح استان کرمان است.

رزم‌حسینی بیان داشت: اتاق بازرگانی در این زمینه فعالیت‎هایی کرده و کارگروهی تشکیل داده است، اما این امر کفایت نمی‎کند، بنابراین باید علاقمندان به بخش سرمایه‎گذاری را جذب و با در اختیار قرار دادن تسهیلات زمینه فعالیت آن‎ها را فراهم کنیم.

مدیریت گردشگری استان کرمان به زودی تغییر می‎کند

وی با اعلام خبر تغییر مدیریت گردشگری استان کرمان طی چند هفته آینده اذعان داشت: با ابراز تأسف گردشگری ما اکنون موفق نیست، اما اطمینان داریم با توجه به رفع تحریم‎ها و حضور خارجیان در کشور این صنعت پیشرفت کند.

رزم‌حسینی در زمینه عزل و نصب‎ها در سطح استان کرمان خاطرنشان کرد: تغییر مدیریت در دولت‎ها امری بدیهی است، اما هنگامی مؤثر است که تغییر خوبی صورت بگیرد به همین دلیل ما در پی آن هستیم که در این تغییرات گرایش‎های سیاسی را در نظر نگیریم و بر اساس کارآمدی و اعتدال افراد را انتخاب کنیم.

تغییرات مدیریتی به تدریج انجام می‎شود

وی با اشاره به اینکه باید برای تغییر مدیران روال اداری طولانی طی شود، اظهار داشت: اخلاق و حرمت افراد را در عزل و نصب‎ها مدنظر قرار داده، تغییرات مدیریتی را به تدریج انجام می‎دهیم، تلاش می‎کنیم تا انصاف و عدالت را در این مورد رعایت کرده و با تعامل و مشورت ائمه جمعه، نمایندگان مجلس و سایر افراد مدیرانی قوی انتخاب کنیم.

معاونان جدید استاندار به زودی منصوب می‎شوند/مدیران متخصص عزل نمی‎شوند

رزم‌حسینی با بیان اینکه مدیریت‎های فنی و تخصصی کارآمد را عزل نمی‎کنیم، تصریح کرد: ‎هم‎اکنون در حال طی کردن روال اداری برای تغییر معاونان استانداری هستیم که مدتی به طول می‎انجامد.

وی در زمینه بودجه استان کرمان اظهار داشت: بودجه سال آینده 500 میلیارد تومان در بخش استانی و 500 میلیارد تومان در بخش ملی است که هنوز مشخص نشده چه میزان از آن تخصیص پیدا می‎کند، اما دولت در نظر دارد که بیشتر از سرمایه‎های غیردولتی استفاده کند.

رزم‌حسینی با بیان اینکه سرمایه زیادی در استان کرمان وجود دارد، عنوان کرد: از مردم تقاضا داریم تا در شرکت‎های معتبر سرمایه‎گذاری کرده و از ظرفیت‎های موجود برای توسعه استان استفاده کنند.

استاندار کرمان با بیان اینکه تکمیل پروژه‎های نیمه‎تمام را در دستور کار قرار داده‎ایم، گفت: جوانان نباید تنها در انتظار مشاغل دولتی باشند، بلکه می‎توانند با کارآفرینی در بخش خصوصی سرمایه‌گذاری کنند.

قیمت مسکن‎های مهر افزایش می‎یابد

وی در زمینه مسکن‎های مهر ابراز داشت: این طرح در اجرا با اشکالاتی روبه‎رو بود که احداث آن‎ها در مکان‎های نامناسب و فراهم نبودن زیرساخت‎های لازم از جمله این مشکلات است، اما دولت در پی تکمیل این پروژه‎ها است.

رزم‌حسینی بیان داشت: اما نباید انتظار داشت که این واحدها با قیمت سابق تمام شود، زیرا با توجه به تورم موجود قیمت‎ها نیز افزایش پیدا کرده است، همچنین با ابراز تأسف برخی از شرکت‎های تعاونی عملکرد خوبی نداشتند که مقرر شد طی چند هفته آینده با برگزاری جلسه‎ای مشکلات آن‎ها برطرف شود.

انتهای پیام/80001/ع40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول