اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر مطرح کرد

مجتمع بندری نگین تنها فرصت سرمایه‌گذاری اداره کل بنادر و دریانوردی

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: مجتمع بندری جزیره نگین با توجه به قرار گرفتن بندر بوشهر در مجاورت شهر، تنها فرصت توسعه سرمایه‌گذاری اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر است.

مجتمع بندری نگین تنها فرصت سرمایه‌گذاری اداره کل بنادر و دریانوردی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، فتح‌الله خوشبختی شامگاه جمعه در نشست بررسی وضعیت جزیره نگین بوشهر اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به محدودیت فضای بندر بوشهر و عدم امکان توسعه و گسترش فیزیکی آن به دلیل واقع شدن در مجاورت شهر تنها فرصت توسعه سرمایه‌گذاری بندر بوشهر جزیره نگین است.

وی بیان کرد: با توجه به مساحت جزیره نگین دارای مزایای منطقه ویژه اقتصادی بندری نیز هست و به دلیل قرارگیری در مسیر کشتیرانی و مجاورت با مناطق صنعتی از نظر اقتصادی برای بندر بوشهر از درجه اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

خوشبختی با بیان اینکه این مجتمع بندری دارای چهار فاز بهره‌برداری است، خاطرنشان کرد: بندر بوشهر 17 پست اسکله دارد و ظرفیت تخلیه و بارگیری آن حدود 5 میلیون تن در سال است.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: استان بوشهر به دلیل دارا بودن نوار ساحلی طولانی دارای بنادر کوچک و بزرگ متعددی است که می‌تواند با ایجاد زیرساخت‌های لازم در آن‌ها فرصت‌های سرمایه‌گذاری مناسبی را برای فعالیت بخش‌های خصوصی فراهم کند.

وی ادامه داد: از انواع این فرصت‌ها می‌توان به واگذاری بنادر کنگان، دلوار و دیر به متقاضیان سرمایه‌گذاری در زمینه تامین تجهیزات تخلیه و بارگیر اشاره کرد.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر نیز در ارتباط با جزیره عباسک بیان کرد: جزیره عباسک در بوشهر با 1500 هکتار وسعت، موقعیت مناسبی برای ایجاد دهکده دانایی است و تلاش ما نیز برای ایجاد این پارک ادامه داد.

مهدی محمدی گفت: یکی از اهداف ما در این پارک توسعه فعالیت‌های علمی و فناوری با رویکرد تعامل و ارتباط بین مراکز دانشگاهی و صنعتی است.

انتهای پیام/66006/ح20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول