اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان:

کردستان در بعد توسعه نیازمند نقشه راه است

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با اشاره به محرومیت‌ها و عقب‌ماندگی‌های این استان، توسعه و جبران این کمبودها را نیازمند تدوین و تهیه نقشه راه دانست.

کردستان در بعد توسعه نیازمند نقشه راه است

سردار محمدحسین رجبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: سپاه برای کمک به رفع محرومیت استان اقدامات خوبی را در قالب طرح‌های محرومیت‌زدایی انجام داده است.

به گفته وی، سپاه قبل از اجرای هر طرحی ضمن انجام مطالعات دقیق و اطلاعات کافی در مورد نیازهای منطقه، پروژه‌های محرومیت‌زدایی را اجرا می‌کند.

وی گفت: توسعه و اشتغال‌زایی از جمله اقداماتی است که در این حوزه می‌تواند اقدام خوبی برای مقابله با تهدیدات دشمنان باشد که با جدیت خاصی در سطح روستاها دنبال می‌شود.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان افزود: ما خیلی از اقدامات مقابله‌ای را در عرصه‌های پیشگیری و روشنگری می‌بینیم از این رو توان خود را بر روی این بخش معطوف نموده‌ایم.

رجبی گفت: اقدامات قابل قبولی از سوی سپاه در این بخش آغاز شده و به صورت مستمر در حال انجام است.

وی با بیان اینکه اما نباید این موضوع را نادیده گرفت که ورود سپاه در این حوزه به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای توسعه‌ای و رفع محرومیت‌ به ویژه در نقاط روستایی و دورافتاده استان باشد، گفت: سپاه بیشتر این برنامه‌ها را با توجه به اندازه ظرفیت‌ و توانایی‌ خود دنبال می‌کند و در سطح قابل قبولی انجام می‌دهد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان افزود: معتقدیم برنامه‌های سپاه در این حوزه شاید دارای کمبودها و مشکلاتی باشد اما از لحاظ کمیت حجمی در حد قابل قبول است.

توسعه کردستان نیازمند نقشه راه است

وی در مورد موانع سد راه توسعه استان کردستان گفت: در بعد فرهنگی باید یک بسته فرهنگی واحد برای استان دیده شود.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با بیان اینکه یک بسته و نسخه واحد در حوزه برنامه‌های فرهنگی باید برای استان دیده شود، گفت: پیچیدن یک نسخه واحد در این حوزه برای تمام مناطق و استان‌ها نمی‌تواند نتیجه مطلوب را به دنبال داشته باشد.

رجبی گفت: برنامه‌های فرهنگی باید براساس موقعیت، آداب و رسوم، آئین‌ها و فرهنگ هر منطقه‌ای تعریف و اجرا شود تا نتیجه مطلوب بدهد.

وی نقشه راه برای توسعه دراز مدت 20 ساله را از مهم‌ترین نیازهای استان کردستان دانست و گفت: اگر چنین نقشه‌ای در استان باشد ولی اجرایی نشود، تفاوتی با نبود آن ندارد.

وی گفت: باید برنامه درازمدت استان را براساس واقعیت‌ها تدوین کرد و برای اجرای آن از ظرفیت و اعتبارات کشور و استان استفاده شود.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی بسته فرهنگی لازمه استان فرهنگی کردستان است که با وحدت رویه در کارها و اجرای برنامه‌های مناسب و خودداری از جزیره‌ای عمل کردن مسیر این مهم را تسهیل می‌کند.

رجبی گفت: مقابله با اقدامات گسترده دشمنان در این حوزه نیازمند یک بسته فرهنگی، وحدت رویه و انجام وظایف براساس برنامه‌ریزی‌های تدوین شده در این بسته فرهنگی است.

وی گفت: خوشبختانه مردم در عرصه مقابله با هجمه‌های نرم دشمنان سریع‌تر از مسئولین گام برداشته و پیشرو هستند و همین امر ضرورت تلاش مضاعف مسئولان برای رسیدن به مردم را دوچندان می‌کند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: امسال در یک ساختار قابل قبول با وجود هجمه‌های نرم دشمنان انتخابات 11 دوره ریاست جمهوری برگزار شد و این نشان از عمق بصیرت و حضور تاثیرگذار مردم و بی‌اثر بودن هجمه‌های فکری دشمنان علیه کشور بود.

رجبی گفت: در حوزه فرهنگی طی سال‌های اخیر به ویژه با حضور نماینده ولی فقیه در استان از روند قابل قبول و مطلوبی برخوردار و حرکت‌های ارزشمندی در این حوزه آغاز شده است.

وی در ادامه از وجود یک‌هزار و 500 پایگاه بسیج و انجام برنامه‌های فرهنگی در آنها اشاره کرد و گفت: این پایگاه‌ها به جز کانون‌ها و سپاه‌های شهرستانی است.

به گفته فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان، ایجاد پایگاه‌های بسیج به منظور توسعه برنامه‌های فرهنگی از دیگر برنامه‌های سپاه بیت‌المقدس در سطح روستاهای استان است و در حال حاضر نیز 250 پایگاه مقاومت روستایی با مشارکت استانداری و دولت ساخته شده است.

انتهای پیام/79002/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول