اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد گلستان خبر داد

جمع‌آوری 18 میلیارد ریال زکات در شهرستان آق‌قلا

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گلستان از جمع‌آوری 18 میلیارد ریال زکات در سال جاری در شهرستان آق‎قلا خبر داد.

جمع‌آوری 18 میلیارد ریال زکات در شهرستان آق‌قلا

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عباس حاجی‌اکبری عصر امروز در جلسه شورای زکات شهرستان آق‎قلا اظهار داشت: برای ترویج فرهنگ پرداخت زکات در بین اقشار جامعه در این نهاد تلاش‎ها و اقدامات خوبی در سطح استان از جمله نصب بنر در سطح شهرها، اعزام مبلغ به روستاها، تهیه بروشور، برگزاری همایش‎های متعدد و پیگیری فعالیت‎ها در جلسات شورای زکات با حضور فعال اعضا انجام می‎شود.

وی با اشاره به اینکه زکات جمع‌آوری شده در هر منطقه صرف نیاز مردم و عمران و آبادانی همان منطقه خواهد شد، تصریح کرد: در شهرستان آق‎قلا 18 میلیارد و 48 میلیون ریال زکات در سال جاری جمع‌آوری شد.

حاجی‌اکبری تصریح کرد: با توجه به زکات جمع‎آوری شده در شهرستان، دولت نیز مبلغ یک میلیارد و 752 میلیون ریال تشویقی برای این شهرستان در نظر گرفت که 831 میلیون ریال آن برای پروژه‎های عمرانی و 921 میلیون ریال آن برای طرح‎های حمایتی صرف شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان گلستان افزود: در مجموع 10 میلیارد و 306 میلیون ریال از زکات جمع‎آوری شده و تشویقی دولت برای 28 پروژه عمرانی از قبیل مسجد، حسینیه، زینبیه، خانه عالم و قرآن، پروژه‎های دهیاری، پایگاه بسیج، حوزه علمیه و طرح‎های مشابه هزینه شده است.

وی یادآور شد: همچنین 68 طرح حمایتی از قبیل تحصیل، ازدواج، آزادی زندانیان(بدهکاران دیه غیر عمد) مسکن و سایر موارد حمایتی در شهرستان با اعتبار 9 میلیارد و 494 میلیون ریال از محل جمع‎آوری و تشویقی زکات انجام شده است.

حاجی‌اکبری در پایان گفت: پرداخت زکات یک فریضه الهی است که با توجه و عمل به آن شاهد تحقق عدالت اجتماعی در سطح جامعه خواهیم بود.

انتهای پیام/83004/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول