اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد گلستان خبر داد

اجرای 45 پروژه عمرانی از محل جمع‌آوری زکات در رامیان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گلستان از اجرای 45 پروژه عمرانی از محل جمع‌آوری زکات در شهرستان رامیان خبر داد.

اجرای 45 پروژه عمرانی از محل جمع‌آوری زکات در رامیان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عباس حاجی‌اکبری پنج‌شنبه شب در جمع خیران شهرستان رامیان اظهار داشت: زکات به عنوان یکی از فرایض و فروع دین، نقش بسیار مهمی در رشد اقتصادی کشور دارد، لذا ترویج فرهنگ زکات گام مهمی در راستای محرومیت‌زدایی از منطقه است.

وی افزود: با تلاش شورای جمع‌آوری زکات در شهرستان رامیان 6 میلیارد و 130 میلیون ریال زکات در این شهرستان جمع‌آوری شده که بیش از 4 میلیارد و 143 میلیون ریال آن در بخش عمرانی و یک میلیارد و 987 میلیون ریال آن برای پروژه‎های حمایتی هزینه شده است.

گلستان رتبه برتر جمع‎آوری زکات در سطح کشور 

حاجی‌اکبری با اشاره به اینکه احیای زکات باید در قالب تبلیغ در فرهنگ عمومی در سبد جامعه و خانواده قرار گیرد تا فقر و تهیدستی کاهش یابد تصریح کرد: در سطح استان گلستان اقدامات ارزشمندی در این حوزه انجام شده و با همه تلاش‎ها، گلستان در سطح کشور در جمع‎آوری زکات رتبه برتر را به دست آورده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان گلستان با اشاره به اینکه 2 میلیارد و 921 میلیون ریال نیز زکات فطره و شجره طیبه در این شهرستان جمع‌آوری شده گفت: با مجموع زکات جمع‎آوری شده این شهرستان 45 پروژه از قبیل مسجد، حسینیه، زینبیه، پایگاه بسیج و حوزه علمیه و پروژه‎های مربوط به دهیاری و دیگر پروژه‎ها اجرایی شده است.

پرداخت 764 میلیون ریال تشویقی زکات از سوی دولت برای شهرستان رامیان

حاجی‌اکبری در پایان اذعان داشت: به منظور توجه دولت در زمینه توسعه عدالت اجتماعی و ترویج پرداخت زکات در بین مردم، در سال جاری برای این شهرستان 764 میلیون ریال تشویقی زکات از سوی دولت پرداخت شده است.

انتهای پیام/83004/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول