اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

«بالابان» نیمه نخست بهمن اکران می‌شود

صافی: سینمای ایران به افراد اتوکشیده منحصر شده است

کارگردان سرشناس بوشهری گفت: سینمای ایران به افراد اتوکشیده و مسائل و مشکلات زندگی در تهران منحصر شده است و به اقلیم‌های دیگر کشور توجهی نمی‌شود.

صافی: سینمای ایران به افراد اتوکشیده منحصر شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سیدرضا صافی عصر امروز در نشستی خبری در ارتباط با اکران فیلم بالابان که قرار است نیمه نخست بهمن ماه در بوشهر اکران شود، اظهار داشت: فیلم بالابان نمونه‌ای از فیلم‌هایی است که به یکی از اقلیم‌های مهم کشور می‌پردازند و با هزینه‌ای بسیار کمتر از فیلم‌های آپارتمانی با حضور هنرمندان بومی بوشهر ساخته شده است.

وی افزود: برای ساخت بالابان 2 میلیارد و 300 میلیون ریال هزینه کردیم و این رقم بسیار کمتر از برخی فیلم‌هایی است که در تهران ساخته می‌‌شود.

صافی در ارتباط با جزئیات این فیلم گفت: فیلم بالابان سرنوشت نوجوانی 18 ساله ساکن بندر بوشهر است که سال‌ها پیش پدر محیط‌بانش را در مواجهه با قاچاقچیان پرنده از دست داده و اکنون به واسطه مشکلات و شرایط پیچیده زندگی خانوادگی بر سر دو راهی وفاداری به شغل پدر یا پا گذاشتن در راه قاتلان وی قرار دارد.

کارگردان بوشهری فیلم بالابان اضافه کرد: فیلم بالابان با کسب درجه «الف» برترین درجه کیفیت فیلم سینمایی را کسب کرده و علاوه بر این جوایز متعددی هم به دست آورده است.

صافی ادامه داد: دریافت دیپلم افتخار از جشنواره بین‌المللی فیلم پلیسی از جشنواره فیلم مسکو، دریافت چهار جایزه از بیست و پنجمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان، کاندیدای دریافت چهار جایزه از پانزدهمین جشن خانه سینما و جایزه ویژه هیئت داوران از نخستین جشنواره فیلم شاپرک‌های شعر از جمله افتخارات فیلم بالابان است.

وی بیان کرد: اواخر سال 88 فیلمبرداری این فیلم با یک گروه حرفه‌ای به عنوان عوامل تولید از تهران کلید خورد اما به دلیل حجم و سختی کار 90 درصد عوامل در مدت 20 روز اولیه ریزش کرد و در نهایت عوامل تولید نیز همچون بازیگران بومی شدند.

کارگردان بالابان اظهار داشت: 50 درصد موفقیت فیلم مربوط به عرضه آن است که اگر این مهم به‌ خوبی انجام نشود مانند این است که فیلم تولید نشده است برهمین اساس دستگاه‌هایی که در روند تولید از فیلم بالابان به هر دلیلی حمایت نکردند اکنون با خرید سانس‌های سینما زمینه بهره‌مندی گروه بیشتری از مخاطبان را فراهم کنند.

صافی گفت: با هماهنگی انجام شده خرید بلیت سینما برای تماشای فیلم بالابان برای مدارس و دستگاه‌های دولتی نیم‌بها و در صورت خرید سانس کمتر از این رقم هم خواهد شد.

انتهای پیام/66006/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول