اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از برگزاری جشنواره عمار در کاشان

کاشانی‌ها با فانوس «عمار» به سراغ سینما رفتند

برگزاری جشنواره عمار در کاشان توانست با اقبال شهروندان کاشانی روبه‌رو شود و پای اقشار گوناگون این شهرستان را به سینما باز کند.

کاشانی‌ها با فانوس «عمار» به سراغ سینما رفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، برگزاری جشنواره مردمی عمار که از روز چهارشنبه در کاشان آغاز شده توانسته با استقبال خوب شهروندان این خطه مواجه شود و جمعیت قابل توجهی را به سینماهای این شهرستان بکشاند.

مردم هنردوست و با فرهنگ گرچه در طول سال نیز سینما رفتن را تجربه می‌کنند اما این امر نتوانسته به رویه‌ای مشهود در میان بدنه مردم این شهرستان تبدیل شود؛ جشنواره عمار بهانه خوبی شد تا جمعیتی که به دلایل مختلف چون در تضاد دانستن محتوای برخی فیلم‌ها با تفکرات مذهبی و اعتقادی آنان و همچنین مقدور نبودن حضور خانواده‌ها به موجب بهای بلیط سینما با هنر هفتم آشتی کنند و طعم دیدن جادوی هزاره سوم را روی پرده نقره‌ای بچشند.

گرچه اختصاص برخی سانس‌های نوبت صبح به فیلم‌های جشنواره در شهرستان کاشان تا حدی امکان حضور حداکثری را برای مخاطبان دشوار ساخته بود ما باز توانست مخالفان و بی‌میل‌ها نسبت به سینما یا به عبارت سیاسیون جمعیت «خاکستری» هنر نمایش را به مجتمع سینمایی کاشان بکشاند.

دبیر برگزاری جشنواره عمار در کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: در طول برگزاری سه روزه جشنواره عمار در کاشان، شش مستند، چهار فیلم کوتاه و چندین گونه نمایشی دیگر نظیر کلیپ و انیمیشن به اکران درآمده است.

محمد هادی صاحبی‌فرد در خصوص موضوعات فیلم‌های اکران شده بیان داشت: موضوعاتی مرتبط با انرژی هسته‌ای، تاریخ انقلاب، مسائل مذهبی و مباحث سیاسی و بین‌المللی موضوعات عمده آثار اکران شده را در بر می‌گیرند.

وی با اشاره به اکران فیلم‌های جشنواره عمار در روستاهای این شهرستان ابراز داشت: فیلم‌های جشنواره در روستاها و نواحی نظیر سن سن، جوشقان کامو، آزران، نراق، جزه، نشلج و برخی دیگر از مناطق این شهرستان به نمایش درآمده که با استقبال چشمگیر روستاییان و ساکنان این مناطق مواجه شده است.

این فعال فرهنگی، هدف از برگزاری جشنواره عمار را مقابله با سینمای روشنفکری و همچنین گونه موسوم به فیلم‌فارسی مبتذل دانست و گفت: از طرفی کمبود عرصه‌ای که مردم در آن نیازهای واقعی خود را مشاهده کنند از مدت‌ها قبل به شدت احساس می‌شد و از سوی دیگر تمرکز جشنواره‌ها در پایتخت و بی‌بهره‌ ماندن مردم سایر استان‌ها از فضای اکران فیلم‌های این محافل هنری موجب شد تا در راستای عدالت رسانه‌ای و فرهنگی اکران فیلم‌های جشنواره در سایر مناطق از جمله کاشان در سال جاری نیز در دستور کار قرار بگیرد.

صاحبی‌فر با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر فتح نشدن خاک‌ریزهای هنر بیان داشت: انقلاب اسلامی در عرصه فرهنگ و هنر دارای ظرفیت‌های بی‌بدیلی است که تاکنون از آن به طور شایسته بهره‌برداری نشده است و جشنواره عمار فرصتی است تا به ارزش‌هایی بیشتر بپردازیم که علاوه بر خاستگاه مردمی ناظر به اندیشه‌های ناب انقلاب اسلامی نیز باشند.

وی در ادامه تعداد اکران‌های جشنواره عمار را 400 مورد ذکر و خاطرنشان کرد: این اکران‌ها در 150 نقطه که به طور عمده به شهرستان کاشان تعلق دارد صورت گرفته حدود 20 تا 25 هزار مخاطب را به همراه داشته است.

این مسئول همچنین از اکران فیلم‌های جشنواره عمار در دانشگاه‌ها و مدارس شهرستان همزمان با آغاز نیم‌سال دوم تحصیلی خبر داد و گفت: دانش‌آموزان و دانشجویان مخاطب اصلی جشنواره عمار هستند که می‌توان به استقبال آنان از فیلم‌های جشنواره امیدوار بود.

وی همچنین با قدردانی از مدیر مجتمع سینمایی کاشان برای میزبانی قابل قبول از جشنواره مردمی عمار در این شهرستان، از اکران فیلم‌های این جشنواره در دهه فجر در سینماهای کاشان خبر داد.

مراسم اختتامیه جشنواره فیلم عمار شامگاه روز شنبه 21 دی‌ماه در مجتمع سینمایی کاشان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2406/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول