اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره ارشاد اردبیل:

اردبیل میزبان جشنواره فیلم فجر/ سینما قدس دیجیتالی می‌شود

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: بخشی از سی و دومین جشنواره فیلم فجر به میزبانی اردبیل برگزار می‌شود.

اردبیل میزبان جشنواره فیلم فجر/ سینما قدس دیجیتالی می‌شود

علی چشمه‌نور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما برای برگزاری مطلوب و شایسته بخشی از جشنواره فیلم فجر در بهمن ماه تلاش می‌کنیم تا سینما قدس اردبیل که میزبان این جشنواره خواهد بود به سیستم دیجیتالی مجهز شود تا امکان پخش یک فیلم در سه سانس مهیا شود.

وی تصریح کرد‌: دست‌اندرکاران سینما قدس اردبیل تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا این سیستم ظرف 10 روز آینده نصب شود و ما نیز در حد بضاعت و توان خود از سینماهای خود حمایت می‌کنیم تا اقدام به خرید و نصب سیستم دیجیتالی کنند تا بتوانیم فیلم‌ها را با کیفیت عالی به نمایش گذاشته و هموطنانمان از مزایای آن استفاده کنند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل هزینه دیجیتالی کردن سینماها را 50 میلیون تومان بیان کرد و افزود: فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با توجه به فعالیت دو سینما در اردبیل یک سینما در پارس‌آباد و یک سینما که در حال تجهیز در خلخال است هدف‌گذاری خود را انجام داده تا در سال آینده سه سینمای دیگر این استان را به سیستم مدرن و جدید دیجیتالی مجهز کند.

چشمه‌نور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل یادآور شد: با رایزنی‌هایی که انجام دادیم و در خواست‌هایی که از دست‌اندرکاران و برگزار‌کنندگان فیلم فجر داشتیم قرار است از تاریخ 16 تا 24 بهمن این جشنواره همزمان در تهران و مراکز برخی از استان‌ها برای اولین بار در اردبیل نیز با نمایش فیلم‌های این جشنواره برگزار شود که امیدواریم برگزاری آن با استقبال خوب مردم روبرو شود.

این مسئول ادامه داد: در این زمینه دست‌اندرکاران 200 میلیون تومان هزینه از استان درخواست کرده بودند که با رایزنی‌های انجام شده با وزارت فرهنگ و ارشاد و وزارت کشور قرار شد با پرداخت نشدن این رقم جشنواره فیلم فجر به میزبانی اردبیل نیز برگزار شده و سینما قدس فیلم‌های منتخب را نمایش دهد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در ادامه سخنان خود عنوان کرد: علاوه بر میزبانی جشنواره فیلم فجر ما در گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر برنامه‌های مختلف دیگری را نیز در دستور کار قرار دادیم که از جمله آن با همکاری صدا و سیما قرار است جشن بزرگ انقلاب در 10 روز و در 10 شهرستان استان اردبیل برگزار شود.

چشمه‌نور بیان داشت: برگزاری محافل قرآنی، برنامه‌های معنوی و ارزشی در مساجد، برگزاری شب شعر، جشنواره شعر فجر و برپایی نمایشگا‌ه‌های مختلف در کنار برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در دستور کار جدی و اساسی قرار دارد.

برپایی نمایشگاه کتاب 120 میلیون تومان اعتبار می‌خواهد

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نمایشگاه کتاب که قرار بود زودتر از این در اردبیل برگزار شود به دلیل نبود اعتبار به تاخیر افتاده و اگر ظرف روزهای آینده اعتبار آن تامین نشود برگزاری آن در سال جاری منتفی است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل خاطرنشان کرد: ما کمتر از 20 روز فرصت داریم تا با تامین اعتبار زمینه برگزاری نمایشگاه سراسری کتاب را در اردبیل مهیا کنیم و اگر این حرکت به اسفند ماه منجر شود نه امکان اجاره کردن محل برگزاری نمایشگاه در نمایشگاه بین‌المللی اردبیل مهیا خواهد بود و نه ناشران در آستانه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران قادر خواهند بود در این نمایشگاه حاضر شوند.

چشمه‌نور در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس در اردبیل اذعان داشت: برپایی نمایشگاه کتاب 120 میلیون تومان اعتبار می‌خواهد که تامین رقم کوچکی نیست که باید برای برپایی آن یک برنامه‌ریزی اساسی و قابل توجهی را شاهد و ناظر باشیم.

انتهای پیام/62004/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول