اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در روز 10 بهمن رخ خواهد داد

اکران رایگان فیلم در سینماهای سراسر کشور

در روز 10 بهمن‎ماه سال جاری اکران فیلم در سینماهای سراسر کشور به صورت رایگان انجام خواهد شد.

اکران رایگان فیلم در سینماهای سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان صبح امروز در جمع مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با ارائه گزارشی از رهاورد سفر معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان گلستان اظهار داشت: در روز 10 بهمن‎ماه بر اساس تصمیم معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمامی سینماها موظف شده‎اند خدمات رایگان را به مردم ارائه دهند و تمام سینماها در روز 10 بهمن رایگان اکران فیلم را خواهند داشت.

غلامرضا منتظری ادامه داد: بر اساس این تصمیم هنرمندان برجسته کشوری نیز در این روز به تمامی استان‎ها با هدف آشتی مردم با سینما سفر می‎کنند.

وی گفت: معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد کل هزینه‎های اکران را به تعداد ظرفیت سالن‎ها به مدیران سینمای پرداخت خواهد کرد و سینماداران نگران این موضوع نباشند.

مدیرکل ارشاد گلستان خاطرنشان کرد: به همین مناسبت استان گلستان نیز در روز 10 بهمن شاهد اکران فیلم به صورت رایگان در سینماهای سراسر استان خواهد بود.

گلستان میزبان فیلم‎های جشنواره بین‎المللی فیلم فجر

منتظری بیان کرد: یکی دیگر از رهاوردهای سفر معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان گلستان بررسی وضع هنر فیلم و عکس در سطح استان و بازدید از سینماهای استان و رفع نقص سینماهای استان و افتتاح رسمی پردیس سینمایی کاپری بود.

وی ادامه داد: در این سفر میزبانی استان گلستان برای جشنواره بین‎المللی فیلم فجر همزمان با تهران اتفاق افتاد که 15 فیلم از فیلم‎های جشنواره بین‎المللی فیلم فجر در دو سالن سینمایی کاپری به نمایش علاقه‎مندان در خواهد آمد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان تصریح کرد: در این سفر مصوب شد تا سینما عصر جدید گرگان از سیستم دیجیتال برخوردار شود و بر اساس قولی که معاونت سینمایی دادند زمان بهره‎برداری از این سیستم هم در دهه فجر و یا تا پایان اسفندماه سال جاری پیشنهاد و تائید شد.

منتظری بیان کرد: از مصوبه‎های دیگر این سفر این بود که با توجه به ظرفیت‎ها و امکانات خوبی که تالار فخرالدین اسعد گرگانی برخوردار است مصوب شد یک سیستم دیجیتال هم در تالار فخرالدین اسعد گرگانی نصب شود و روزهای خاصی به اکران فیلم و نقد آن بپردازد.

وی ادامه داد: مصوبه بعدی در این سفر تصویب چند طرح بود که برای اولین ‎بار در استان گلستان برگزار خواهد شد که یکی از آن اولین جشنواره فیلم و عکس مستند فرهنگ اقوام ایران زمین با عنوان «ایران سرزمین من» برای نخستین بار در کشور به میزبانی استان گلستان برگزار خواهد شد که زمان پیشنهادی برای این رخداد شهریورماه سال آینده است.

منتظری متذکر شد: از دیگر این طرح‎ها برگزاری اولین جشنواره فیلم مستند طبیعت به میزبانی استان گلستان مصوب شد که در آبان‎ماه سال آینده در گلستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/83004/س40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول