اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول حوزه هنری غرب مازندران خبر داد

هزینه یک میلیارد تومانی برای ساخت سینما در نوشهر

مسئول حوزه هنری غرب مازندران گفت: برای احداث نخستین سینما در نوشهر یک میلیارد و 125 میلیون تومان هزینه شد.

هزینه یک میلیارد تومانی برای ساخت سینما در نوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، رستم کیاکجوری امشب در جمع خبرنگاران در نوشهر پیرامون رویکردها و برنامه‌های این حوزه اظهار داشت: حوزه هنری غرب مازندران در راستای امور مختلف فرهنگی و هنری گام‌هایی اساسی و کاملا اجرایی و عملی برداشته است که تاثیرات آن ملموس است.

وی افزود: برای نخستین‌بار با مسئولان زندان نوشهر دیداری داشتیم و در آن دیدار پیرامون برنامه‌های مختلفی که بتوان در راستای گسترش کارهای فرهنگی و هنری در زندان انجام داد بحث و تبادل نظر انجام گرفت تا پس از این بررسی‌ها نسبت به حضور اساتید مختلف فرهنگی و هنری در رشته‌هایی تذهیب، عکاسی، تئاتر، خوشنویسی و ... در این محیط اقدامات لازم صورت گیرد.

کیاکجوری با اشاره به در پیش بودن ایام‌الله دهه مبارک فجر بیان داشت: باید بسیاری از زیبایی‌ها و ارزش‌های این پیروزی بزرگ در قالب کارهای فرهنگی و هنری بیش از پیش نشان داده شود.

مسئول حوزه هنری غرب مازندران تصریح کرد: در ایام دهه فجر برنامه‌های بسیار زیادی روزانه در سطح شهرستان نوشهر داریم و در این راه مسئولان نوشهر همکاری و همراهی بسیار خوبی با حوزه هنری غرب مازندران دارند.

مسئول حوزه هنری غرب مازندران خاطرنشان کرد: شب خاطره‌گویی از دوران انقلاب، شعر طنز، نمایش طنز، میان برنامه کوتاه دینی و آیینی از جمله برنامه‌های این دهه است که هر روز عصر از ساعت 15 تا ابتدای اذان مغرب در محل سالن آمفی تئاتر نوشهر برگزار می‌شود.

کیاکجوری افزود: در برگزاری ویژه برنامه‌های دهه فجر شورای شهر نوشهر، شهرداری، بنیاد شهید و سپاه ناحیه نوشهر با حوزه هنری غرب مازندران مشارکت می‌کنند که البته سایر نهادها و ادارات نیز ورود پیدا می‌کنند و برای هر برنامه نیز از یک مجری صدا و سیما استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: حمایت‌ها، همکاری‌ها و همراهی‌های مدیر حوزه هنری مازندران در راه اجرای اهداف و برنامه‌های حوزه هنری غرب استان بسیار مهم و راهگشا بود که از ایشان کمال تشکر را دارم و در ادامه راه نیز این همراهی‌ها به فضای حوزه هنری در غرب مازندران کمک می‌کند تا باز هم کارهای بزرگ فرهنگی و هنری در این منطقه به شکل زیبایی انجام شود.

این پیشکسوت هنرمند مازندرانی با اشاره به ساخت نخستین سینما در نوشهر تصریح کرد: از قاسم احمدی نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی، فرماندار نوشهر، شورای شهر و شهرداری نوشهر که استقبال بی‌نظیری از حوزه هنری به‌ویژه در امر احداث سینما در نوشهر کردند تشکر ویژه دارم و این استقبال آنها انگیزه‌ای مضاعف در حوزه هنری ایجاد کرده است.

وی بیان داشت: تمام امکاناتی که مورد نیاز سینمای نوشهر بود را آماده کردیم و تنها مقداری از کارهای سینما باقی مانده است که نیاز به اندکی بودجه است تا کار تمام شود و این امر نیز به‌زودی محقق می‌شود.

این مسئول انگیزه ساخت سینما در نوشهر را استقبال و پیگیری مردم و هنرمندان عنوان کرد و یادآور شد: برای احداث نخستین سینما در نوشهر تاکنون یک میلیارد و 125 میلیون تومان هزینه شده و ظرفیت آن نیز 230 نفر است.

مسئول حوزه هنری غرب مازندران پیشینه هنری شهرستان نوشهر را درخشان توصیف کرد و اظهار داشت: با افتتاح و بهره‌برداری از این سینما علاوه بر پخش فیلم سینمایی، کارهای هنری دیگری نیز در قالب برنامه‌ها و جشنواره‌ها برگزار می‌شود.

کیاکجوری افزود: تاکنون 650 هنرمند در حوزه هنری غرب مازندران در رشته‌های مختلف جذب شده‌اند که حدود 300 نفر در ایام دهه مبارک فجر اشتغال پیدا می‌کنند که در صورت حمایت بیشتر استانداری از هنرمندان در زمینه‌های مختلف این آمادگی را داریم تا هنرمندان بیشتری را جذب کنیم تا بتوانند با آرامش خاطر به خلق آثار هنری بپردازند.

وی افزود: تا امروز آنچه را که ملاک خود قرار دادیم این است که با ساخت فیلم و اجرای نمایشنامه‌ها، زیبایی درونی یک نمایش را برای مخاطب به نمایش بگذاریم و دیگر تنها به ظاهر نمایشنامه اکتفا نشود بلکه بتوان پیام واقعی را رساند.

مسئول حوزه هنری غرب مازندران به توانایی و توانمندی نوشهر برای برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های بزرگ فرهنگی و هنری اشاره کرد و اظهار داشت: ما در نوشهر این آمادگی را داریم تا جشنواره تئاتر بچه‌های مساجد را به شکل کامل و با کیفیت بالایی اجرا کنیم و در حال حاضر نیز در حال رایزنی برای برگزاری این جشنواره بزرگ و معنوی در نوشهر هستیم.

وی از ایجاد اتاق خاطره‌گویی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در نوشهر خبر داد و بیان کرد: اتاق خاطره‌گویی در محل حوزه هنری غرب مازندران در نوشهر ایجاد شد تا رویکرد خود را در قبال انقلاب، شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس از طریق حضور یک رزمنده دفاع مقدس در هر 15 روز یک‌بار در این مکان و خاطره‌گویی هر رزمنده برای مخاطبانی که به این مکان می‌آیند نشان دهیم و با ضبط این خاطرات، آنها را در آینده به شکل کتاب خاطرات رزمندگان اسلام و نیز ساخت فیلم‌ها و نمایشنامه‌ها منتشر و در اختیار عموم قرار دهیم.

کیاکجوری تصریح کرد: با مساعدت شورای شهر و شهرداری نوشهر قطعه زمینی به مساحت 350 متر برای احداث مجتمع فرهنگی و هنری نوشهر اختصاص یافت که شامل دو سالن، نگارخانه و نمایشگاه عکس و سایر بخش‌های مختلف است.

وی گفت: این مجتمع فرهنگی و هنری در نوشهر به گونه‌ای احداث می‌شود که می‌توان در آن هر کار بزرگ و بین‌المللی که در تهران انجام می‌شود را در اینجا نیز انجام داد که مذاکراتی که برای احداث آن در حال انجام است.

انتهای پیام/86019/غ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول