اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال جاری

500 کلاس درس در خراسان‌جنوبی به سیستم گرمایشی مجهز می‌شوند

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری 500 کلاس درس استان به سیستم گرمایشی مجهز شوند.

500 کلاس درس در خراسان‌جنوبی به سیستم گرمایشی مجهز می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا بیکی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از سال 83 کار تهیه شناسنامه فنی فضا توسط سازمان نوسازی مدارس در کشور آغاز شد.

وی با بیان این‌که بر اساس این شناسنامه در سال 84 یک‌هزار و 353 مدرسه تخریبی در خراسان جنوبی شناخته شد، تصریح کرد: همچنین یک‌هزار و 464 مدرسه در خراسان جنوبی نیاز به مقاوم سازی داشته است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی اذعان داشت: در این راستا تخریب 123 پروژه با 850 کلاس در دستور کار قرار گرفت.

هزینه‌کرد 48میلیارد تومانی برای تخریب و مقاوم‌سازی مدارس استان

بیکی با اشاره به این‌که از این تعداد تاکنون 727 کلاس نوسازی و تحویل داده شده است، افزود: از سال 86 نیز کار مقاوم سازی 53 مدرسه با 429 کلاس را آغاز کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: در مجموع 48 میلیارد تومان برای تخریب و مقاوم‌سازی این مدارس هزینه شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با بیان این‌که در سال 88 شناسنامه‌های فنی مدارس استان مورد بازنگری قرار گرفت، متذکر شد: در این بازنگری مشخص شد که 21 درصد کلاس‌های درس استان مقاوم هستند.

بیکی با اشاره به وجود 9 هزار کلاس درس فیزیکی استاندارد در خراسان جنوبی، یادآور شد: 26 درصد این کلاس‌ها تخریبی و 51 درصد نیاز به مقاوم‌سازی دارند.

وی ادامه داد: از سال 84 تاکنون یک‌هزار و 354 کلاس درس در 383 فضای آموزشی ساخته، 135 فضای غیرآموزشی، سلف سرویس، خوابگاه و 26 سالن ورزشی تحویل آموزش و پرورش داده شده است.

توزیع 654 بخاری تابشی بین مدارس روستایی استان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با اشاره به وضعیت گرمایشی مدارس استان، گفت: در حال حاضر 30 درصد کلاس‌های درس استان دارای سیستم گرمایشی مرکزی هستند.

بیکی تعداد کلاس‌های درس فاقد سیستم گرمایشی مرکزی را 70 درصد عنوان کرد و افزود: در حال حاضر 5 هزار کلاس درس در استان دارای بخاری کاربراتوری نفتی استاندار هستند.

وی با بیان این‌که سالانه 8 درصد مدارس استان به سیستم گرمایشی مجهز می‌شوند، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری 500 کلاس درس به سیستم گرمایشی مجهز شوند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: تاکنون 654 بخاری برقی تابشی در مدارس یک کلاسه و دو کلاسه استان توزیع و پخش شده است.

انتهای پیام/69022/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول