اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب موقت جمعه دهدشت تأکید کرد

لزوم فراهم‌سازی زمینه تحصیل و هجرت مبلغان دینی

امام جمعه موقت دهدشت با اشاره به مشکلات تحصیل و هجرت مبلغان گفت: وظیفه حکومت اسلامی است که از نظر اقتصادی آنها را پشتیبانی کند.

لزوم فراهم‌سازی زمینه تحصیل و هجرت مبلغان دینی

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، نماز جمعه دهدشت ظهر امروز با حضور پرشور اقشار مختلف مردم و مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان در مصلای امام خمینی(ره) دهدشت برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدعبدالمطلب تقوی در خطبه اول نماز جمعه دهدشت، با اشاره به حدیثی از مولای متقیان حضرت علی(ع) به تبیین عوامل سقوط و سعادت انسان پرداخت.

امام جمعه موقت دهدشت با بیان اینکه انسان راضی و قانع به سوی رستگاری هدایت می‌شود، اظهار داشت: انسان‌هایی که طمع دارند، نمی‌توانند رستگار باشند.

تقوی تصریح کرد: هوای نفسانی و شهوت از امراضی است که درمان مشکلی دارد و انسان باید برای گرفتار نشدن به این مرض، به خدای متعال پناه ببرد.

خطیب موقت جمعه دهدشت ریاست، مال و شهوت جنسی را عامل دوری انسان از سعادت دانست و راه‌کارهای کنترل شوت از دیدگاه اسلام و قرآن را مطرح کرد.

تقوی توکل به خدای متعال را از دیگر راه‌های رستگاری انسان برشمرد و ابراز داشت: انسانی که با رعایت شرایط خاص به خداوند توکل کند، سعادتمند خواهد شد.

امام جمعه موقت دهدشت در خطبه دوم نماز جمعه فرارسیدن ولادت باسعادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) و فرزند برومندش امام صادق(ع) را تبریک گفت.

تقوی، نرم‌خویی را از ویژگی‌های بارز رسول خدا خواند و افزود: رسول اکرم(ص) تربیت شده خداوند بود، از این رو خلق و خویی الهی داشت و تجسم عینی و محسوس همه فضیلت‌ها به شمار می‌رفت.

معاون اداره تبلیغات اسلامی دهدشت این ویژگی‌ پیامبر(ص) را درسی برای مسئولان در اصلاح رفتار و کردار دانست و گفت: مسئولان قدر مردم را بدانند و با آنها با مهربانی رفتار کنند.

امام جمعه موقت دهدشت از تأسیس مسجد قبا توسط پیامبر اسلام(ص) در سال اول هجرت و اقامه اولین نماز جمعه در اسلام به ارج نهادن حکومت اسلامی به فرایض دینی یاد کرد و ابراز داشت: این اقدام شایسته پیامبر اعظم در فراهم نمودن زمینه اقامه نماز دارای پیام‌های متعددی برای حکومت اسلامی است.

تقوی خواستار ترویج فرهنگ تبلیغ در سطح حوزه‌های علمیه شد و با اشاره به مشکلات مبلغان دینی در سطح کشور تصریح کرد: وظیفه حکومت است که زمینه هجرت مبلغان در راستای تبلیغ دین را فراهم و از نظر اقتصادی آنها را پشتیبانی کند.

این مسئول با بیان اینکه مشکلات اقتصادی در دهدشت روز به روز در حال افزایش است، از مهاجرت افراد ثروتمند به مرکز استان و یا سایر نقاط کشور به عنوان یک معضل در شهرستان کهگیلویه نام برد و گفت: کسانی‌که به نوعی ثروت در اختیار دارند، از این شهرستان مهاجرت می‌کنند و آنهایی که مانده‌اند فقیر هستند و لازم است هم حکومت هم مردم به فکر این معضل باشند.

انتهای پیام/82016/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول