اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد

ساماندهی 80 هزار هیئت مذهبی در کشور

مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوری‌های نو سازمان تبلیغات اسلامی از ساماندهی 80 هزار هیئت مذهبی در حوزه فضای مجازی و دینی خبر داد.

ساماندهی 80 هزار هیئت مذهبی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصرالدین نوری‌زاده در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه عنصر تبلیغ در بین عناصر دیگر در اسلام بسیار مورد تأکید واقع شده، اظهار داشت: خداوند بهترین گویندگان عالم را کسانی معرفی می‌کند که در راستای تبلیغ دین و رفع شبهات دینی قدم بر می‌دارند.

وی تصریح کرد: تبلیغات اسلامی در معرفی علوم، فرهنگ و تمدن اسلامی، تبیین موازین انقلاب، ارتقای بینش‌ دینی، تقویت روحیه عبودیت الهی، ترویج فضائل اخلاقی در جامعه اسلامی بر مبنای شناخت مستقیم اولویت‌ها و نیازهای فکری جامعه در بین مخاطبان خود مشغول فعالیت است.

مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوری‌های نو سازمان تبلیغات اسلامی کشور  اذعان داشت: سازمان تبلیغات به عنوان سرباز نظام و مقام معظم رهبری مشغول انجام وظایف تبلیغی و فرهنگی است.

وی ادامه داد: سازمان با همدلی و تعامل با نهادها و ادارات مختلف فرهنگی باید در راستای رسیدن به جایگاه فاخر در بخش تبلیغ و تببین دین حرکت کرد.

نوری‌زاده با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان اندیشکده حوزه فرهنگی می‌تواند اثرگذار باشد، افزود: برنامه‌های بسیاری را می‌توان به وسیله سازمان تبلیغات اسلامی هدایت و راهبری کرد.

وی گفت: در این میان در حوزه رسانه تعامل با اصحاب رسانه در جریان‌سازی فرهنگی و شناخت آسیب‌ها، فرصت‌ها و شناخت ظرفیت‌ها می‌تواند تأثیرگذار باشد.

مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوری‌های نو سازمان تبلیغات اسلامی کشور خطاب ابراز کرد: اصحاب رسانه می‌تواند ظرفیت‌ها را به حوزه تبلیغی بشناسانند و در محتوای تبلیغات فرهنگی تأثیرگذار باشند.

وی گفت: رسانه‌ها واسطه بین سازمان و مخاطبان هستند که در بخش جریان‌سازی فرهنگی و عملیاتی کردن منویات رهبر در حوزه فرهنگ نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

نوری‌زاده با تأکید بر اینکه فرهنگ هویت یک ملت و ارزش‌های فرهنگی روح یک ملت است تصریح کرد: فرهنگ حاشیه و ذیل سیاست و اقتصاد نیست بلکه سیاست حاشیه و ذیل فرهنگ است.

وی بیان کرد: سازمان بر پیوست فرهنگی در همه زمینه‌ها، تقدم وجه فرهنگی مسئولان، جایگاه تأثیرگذار نخبگان، با همفکری و تعامل با همه حوزه‌ها برنامه‌های خود را عملیاتی کند.

مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوری‌های نو سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: ساحت فرهنگ نیاز به فکر دارد و سازمان تبلیغات اسلامی باید مروج فرهنگی باشد که با انقلاب، رهبر، مردم همخوانی داشته باشد.

وی به حوزه فضای مجازی به عنوان یکی از حوزه‌های اصلی فرهنگی اشاره کرد و بیان کرد: در بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی باید پیوست مجازی را داشته باشیم چرا که کاربران در این حوزه بسیار وسیع هستند.

نوری‌زاده خانواده را یکی دیگر از حوزه‌های فعالیتی این سازمان برشمرد و گفت: بسیاری از آسیب‌ها را می‌توان با معرفی الگوی خانواده متعالی در جامعه برطرف کرد.

وی تأکید کرد: در حوزه گفتمان‌های دینی از سال 85، 121 هزار گفتمان دینی با پوشش 12 میلیون نفری برگزار شده است.

مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوری‌های نو سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به ساماندهی 80 هزار هیئت مذهبی در حوزه فضای مجازی و دینی، ساماندهی مبلغان را از دیگر فعالیت‌های فرهنگی سازمان برشمرد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر تعداد 3 هزار روحانی و 25 هزار مبلغ به صورت رسمی تحت تکفل سازمان هستند.

نوری‌زاده گفت: حوزه ادبیات و کتاب‌ها، حوزه هنری، فیلم‌های فاخر، ادبیات جنگ از دیگر فعالیت‌های سازمان است که سهم عظیمی در حوزه فرهنگی با شیوه‌های نوین متناسب با نیازهای جامعه ادا کرده است.

وی تصریح کرد: در حوزه عفاف و حجاب نمی‌توان انفعالی عمل کرد و باید همه نهادها دست در دست هم در این حوزه کار کنند.

انتهای پیام/89029/ط40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول