اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رییس ستاد معاینه فنی خودروی شهرداری اصفهان:

معاینه فنی خودروها 20 درصد آلودگی هوا را کاهش می‌دهد

رییس ستاد معاینه فنی خودروی شهرداری اصفهان عنوان کرد: 20 درصد آلودگی هوای ناشی از تردد خودروها با انجام معاینه فنی کاهش می‌یابد.

معاینه فنی خودروها 20 درصد آلودگی هوا را کاهش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی شهرداری اصفهان، جمشید جمشیدیان با اعلام این مطلب اظهار کرد: پیشینه بحث معاینه فنی خودروها در دنیا به 80 سال پیش، بعد از زمانی که خودرو تولید و در شهرها به‌کار گرفته شد بر می‌گردد.

وی افزود: در کشور ما بحث معاینه فنی در سال 69 در تهران مورد توجه قرار گرفت و از سال 82 بود که در کل کشور بر اساس آیین‌نامه اجرایی مصوبه هیئت دولت اجباری شد.

رییس ستاد معاینه فنی خودروی شهرداری اصفهان بیان کرد: بر اساس متن آیین‌نامه اجرایی، انجام معاینه فنی و بررسی قسمت‌های خودرو، بررسی وضعیت ظاهری خودرو، بررسی وضعیت ایمنی خودرو، بررسی وضعیت ایمنی قسمت‌های گازسوز خودرو برای خودروهای دوگانه‌سوز ضروری است و گازهای آلاینده که از اگزوز خودروها خارج می‌شوند نیز باید کنترل شود.

جمشیدیان عنوان کرد: خودروهای مدل سال 90 به بعد تا 5 سال از معاینه فنی معاف هستند و خودروهای قبل از سال 90 باید به‌صورت سالانه به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند به‌طوری‌که در این مراکز گازهای خروجی آلاینده خودروها نیز آزموده می‌شود.

وی تاکید کرد: انجام معاینه فنی 20 درصد آلودگی هوای ناشی از خودروها را کاهش می‌دهد و با توجه به اینکه در کلانشهرها خودروها نقش موثری در آلودگی هوا دارند، در صورتی ‌که شهروندان خودروهای خود را کنترل کنند به طور حتم آلودگی هوا کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/2301/ر/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول