اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

گلایه مردم از آلودگی یک واحد تولیدی و عدم پاسخگویی محیط‌زیست

سرپرست محیط‌زیست استان مازندران بر سر اظهارنظر درباره فعالیت آرین سینا مازندران با سئوال رسانه‌ها مواجه شد که تاکنون به این سئوال پاسخ نداده است.

گلایه مردم از آلودگی یک واحد تولیدی و عدم پاسخگویی محیط‌زیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، کارخانه آرین سینا مازندران و مشکلاتی که این واحد تولیدی به لحاظ زیستی محیطی در مرکز استان مازندران ایجاد کرده است این روزها صحبت خاص و عام و گلایه‌های مردمی این منطقه از کشور شده است.

بارها و بارها در رسانه‌های مختلف استان مازندران مواردی از گلایه‌های مردمی و مشکلاتی که این واحد تولیدی در مرکز استان مازندران ایجاد کرده است از زبان رسانه‌های مختلف استان مازندران مطرح شد و کمترین اقدامی برای رفع این مشکل در مرکز استان مازندران انجام شد.

مردم منطقه بارها و بارها مشکلات مربوط به کارخانه آرین سینا ساری را به اطلاع مسئولان محیط‌زیست استان مازندران رساندند و کمتر مشکلات مردم در این زمینه حل و فصل شد.

گلایه‌های مردمی که به صورت مکتوب در اختیار برخی رسانه‌های مازندران وجود دارد حاکی از مشکلات بهداشتی است که این واحد تولیدی در مازندران ایجاد کرده است ولی برای رفع مشکل و کاهش آلودگی اقدام اثرگذاری برای مردم منطقه انجام نشده است.

یکی از مراجعی که در این زمینه می‌تواند پاسخگو باشد، محیط زیست استان مازندران است که اصلا قصد اظهارنظر در این‌باره و مشکلات مربوط به این واحد تولید را ندارد.

محافظه کاری جناب سرپرست

داریوش مقدس که مدتی است به سمت سرپرستی محیط زیست مازندران گماشته شد تلاش دارد تا کمتر با رسانه‌ها در این باره و مشکلات مربوط به محیط زیست مازندران صحبت کند.

خبرنگار خبرگزاری فارس برای دریافت آخرین وضعیت مشکلات مربوط به آرین سینا مازندران درخواست مصاحبه‌ای را با دفتر سرپرست محیط زیست استان مازندران ارائه کرد که تاکنون کمترین تمایلی برای پاسخگویی جناب سرپرست احساس می‌شود.

اظهارات صریح فرماندار ساری 

مشکلات مربوط به آرین سینا مازندران که در حوزه کاری جواد واحدی فرماندار ساری نیز هست اطلاع داده شد که وی اعلام کرد که مسئولان محیط زیست مازندران باید در این زمینه پاسخگو باشند.

فرماندار ساری با اذعان به برخی مشکلات زیست محیطی شرکت آرین سینا از خرید دستگاه فیلترینگ تصفیه هوا برای این شرکت تولیدی در مازندران خبر داد.

با توجه به اذعان فرماندار ساری برای مشکل‌زا بودن فعالیت کارخانه آرین سینا مازندران گلایه‌های مردمی در ارتباط با آرین سینا نیز جای حق است و عدم پاسخگویی مسئولان محیط زیست مازندران جای سئوال دارد.

شفاف‌سازی درباره فعالیت کارخانه آرین سینا

هدف از طرح مشکلات موجود کارخانه آرین سینا رفع برخی شبهاتی که درباره فعالیت این کارخانه در مازندران مطرح است.

گلایه‌های مردمی که کمتر به آن پاسخ داده می‌شود، ممکن است برخی‌ها این خرده را بر ما وارد کنند چرا به فعالیت‌های این واحد تولیدی که زمینه اشتغال بسیاری از جوانان را فراهم کرده است با دیده تردید نگریسته می‌شود، از طرفی دیگر بسیاری از اهالی روستاهای همجوار مازندران از پراکنده شدن گازهای خطرناک در زمان فعالیت این کارخانه در ساری نیز گلایه‌های را مطرح می‌کنند که فرماندار ساری نیز به نبود فیلترینگ و فعالیت این واحد تولیدی بدون رعایت استاندارهای لازم اشاره کرد که نشان می‌دهد که گلایه‌های مردمی نیز جای بحث دارد.

البته جواد واحدی فرماندار ساری به وجود برخی افراد سودجو که قصد ویلا سازی در نزدیک کارخانه آرین سینا دارند اشاره کرد و گفت: این افراد برای ایجاد ساخت و ساز و همین طور برای فروش ویلا در این زمینه سعی در تحریک مردم دارند.

سئوالی که محیط‌زیست باید پاسخ‌ دهد

پاسخگو بودن محیط زیست مازندران در برخی ابهامات موجود درباره فعالیت این واحد تولیدی مازندران می‌تواند ابهامات موجود درباره فعالیت این واحد تولید را رفع کند.

دفتر خبرگزاری فارس در مازندران نیز منتظر پاسخگویی مسئولان محیط‌زیست مازندران درباره برخی ابهامات فعالیت کارخانه آرین سینا در مرکز استان مازندران است.

به گزارش خبرگزاری فارس درخواست مصاحبه با سرپرست محیط‌زیست مازندران در تاریخ هشتم دی ماه سال جاری به محیط زیست مازندران ارسال شد و از زمان ارسال درخواست برای مصاحبه تاکنون زمانی برای مصاحبه توسط مسئولان محیط زیست مازندران تعیین نشد.

انتهای پیام/86004/ح40/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول