اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار کامیاران خواستار شد

اطلاع‌رسانی لازم برای جلوگیری از سرایت خطرات آلودگی هوا به مردم

معاون فرماندار کامیاران با اشاره به خطرات آلودگی هوا و تاثیر آن بر سلامتی مردم، گفت: برای کاهش خطرات آن باید اطلاع‌رسانی کافی به مردم شود.

اطلاع‌رسانی لازم برای جلوگیری از سرایت خطرات آلودگی هوا به مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از کامیاران، کریم پیری شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان کامیاران با محوریت محیط زیست اظهار داشت: انتظار از اداره محیط زیست این است که در راستای جلوگیری از گسترش آلاینده‌های مصنوعی هوا جلوگیری کند.

معاون فرماندار کامیاران تاکید کرد: برای تحقق این مهم فرمانداری و تمامی ادارات مکلف به همکاری و حمایت از این اداره هستند.

وی افزود: شرایط  نامساعد هوایی موجب شده است که مردم در خانه‌های خود به حداقل امکانات قناعت کنند و متأسفانه این مهم هزینه‌های زیادی را هم بر مردم تحمیل می‌کند.

پیری خاطرنشان کرد: ما باید آگاه باشیم که شهر ما کم کم وارد فاز ناپاکی هوا شده است و اگر رسیدگی و پیگیری نشود موجب مشکلات عدیده‌ای بخصوص در معرض خطر قرار گرفتن سلامتی مردم خواهد بود.

وی ‌گفت: هر نوع پیشرفت و تکنولوژی در هر جامعه‌ای نیازمند حفظ پاکی و سلامت محیط زیست است که در این باره نخستین شاخص رفاه در هر جامعه‌ای، تن سالم است.

معاون فرماندار کامیاران بیان کرد: از کارهای مورد تأئید فرمانداری بحث نهال‌کاری و بخصوص حفظ و نگهداری آن است.

وی اضافه کرد: درختان به نوعی مانع آلودگی بیشتر هوا می‌شوند لذا باید با افرادی که درختان را قطع می‌کنند برخورد کرد.

معاون فرماندار کامیاران تصریح کرد: در صورتی که درختان سطح شهر دارای شناسنامه باشند، هیچ ارگان یا اداره‌ای و یا حتی عموم مردم تحت هیچ شرایطی اقدام به قطع درختان سطح شهر نخواهند کرد.

پیری با اشاره به آلودگی‌های ناشی از سوخت‌های صنعتی کارخانه‌ها، خودروهای فرسوده، مواد شیمیایی و اسپری‌ها و غیره، گفت: یکی از مهم‌ترین کاری که از ما بر می‌آید آگاه‌سازی مردم و اطلاع‌‌رسانی به عموم مردم است که باید در این خصوص از تمامی نیروها و روش‌های تبلیغاتی استفاده کرد.

معاون فرماندار کامیاران گفت: استفاده از بروشورها و تبلیغ بر روی مواد خوراکی بخصوص استفاده از قبض‌های مشترکین می‌توان مردم را نسبت به حفاظت در برابر آلودگی هوا آگاه کرد.

پیری با اشاره به نامگذاری "روزی بدون خودرو" در سایر کشورها، تصریح کرد: این گونه برنامه‌ها از سری برنامه‌های فرهنگی زیباست که هم دارای فرهنگ اجباری بوده و هم شامل فرهنگ خود خواسته مردم است.

وی در پایان ضمن تقدیر از محیط زیست کامیاران، گفت: این اداره در حیطه وظایف خود در سال 91 و 92 اقدامات خوبی را انجام داده است و لازم است این برنامه‌ها هم به روستاها تعمیم داده شود.

انتهای پیام/79018/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول