اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنی با مدیریت ارشد استان همدان

آقای استاندار! ورزشی‌نویسان غریبه نیستند

آقای استاندار! ورزشی‌نویسان هم جزو خانواده ورزش هستند اما عدم حضور آنان در جلسات ورزشی به این معنی تعبیر می‌شود که برخی، از اطلاع‌رسانی دقیق خبرنگاران به حضرتعالی از وضعیت کنونی ورزش ناراحت هستند.

آقای استاندار! ورزشی‌نویسان غریبه نیستند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدناصر نیکبخت، استاندار همدان عصر روز چهارشنبه یک روز شلوغ کاری در جمع اهالی ورزش استان داشت، و به همراه هیئت همراه ضمن دیدار و گفت‌وگو با رؤسا، نواب رئیس و دبیران سمن‌ها از تأسیسات ورزشی استان بازدید کرد.

این دو برنامه درحالی بیش از چهار ساعت به طول انجام بدون حضور خبرنگاران و ورزشی‌نویسان اتفاق افتاد که در چند ماه اخیر هم برگزاری نشست‌های تخصصی و بازدید رؤسای فدراسیون‌ها از همدان در سکوت خبری اتفاق می‌افتد.

تعداد ورزشی‌نویسان همدانی در یک فضای رسانه‌ای مطلوب استانی به بیش از 30 عکاس، خبرنگار، دبیر سرویس، تهیه‌کننده، گزارشگر و مجری برنامه‌های ورزشی رسیده اما انگار این عزیزان زحمتکش برای مسئولان ورزش استان غریبه شده‌اند.

از ورزشی‌نویسان همدان به دلیل اشرافیت آنها به مسائل خرد و کلان ورزشی، می‌توان به عنوان یک کارشناس ورزشی یاد کرد اما عدم حضور آنها در این گونه جلسات نه تنها بی‌اعتنایی به جایگاه رفیع خبرنگار است بلکه مسائل دیگر را در ذهن متصور می‌کند.

به نظر می‌رسد یکی از دلایل این عدم دعوت، آن هم در جلسه‌ای مهم و با حضور استاندار، ارده‌ای است که می‌خواهد این طور جلوه کند که به قشر خبرنگار اعتمادی نیست یا موضوع جلسه از حساسیت زیادی برخوردار است.

از سوی دیگر اطلاع کافی خبرنگاران ورزشی از موضوعات مختلف و به چالش کشیدن وضعیت ورزش استان، شاید باعث شده حضور آنان، مانع گزارش‌دهی مسئولان ورزش به بالاترین مسئول ارشد استان شود که می‌خواهند وضعیت را همواره مطلوب جلوه کنند.

دیروز استاندار همدان خبرهای زیاد و مسرت‌بخشی از وضعیت ورزش داده که عدم حضور خبرنگاران و اهالی مطبوعات باعث شده تا این خبرها آن طور که باید و شاید به جامعه منتقل نشود.

در این بین شاید حضور علیرضا صفی‌زاده و زهرا یگانه از فعالان عرصه خبر ورزشی در روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان برای پوشش جلسات و انعکاس اخبار رویدادهای ورزشی بسیار ارزنده و قابل تقدیر باشد اما این بهانه خوبی برای عدم دعوت از ورزشی‌نویسان در جلسات مهم نیست.

بی‌اعتنایی به جایگاه خبرنگاران تنها به جلسه دیروز استاندار با رؤسا، نواب رئیس و دبیران سمن‌ها ختم نمی‌شود، زیرا اخیراً حضور رؤسای فدراسیون‌های کوهنوردی و اسکی نیز در نهایت سکوت خبری انجام و بعد از چند روز خبر آن از طریق سایت اداره کل منتشر شد.

بارها مشاهده شده اخباری که برای مسئولان و دست‌اندرکاران ورزش استان مهم باشد با واسطه یا بی‌‌واسطه با پیغام و ‌پسغام، به ورزشی‌نویسان انتقال داده می‌شود تا آن را در رسانه‌های خود منعکس کنند اما این روزها مسئولان ورزش استان، ورزشی‌نویسان را غریبه دانسته و جزو خانواده بزرگ ورزش لحاظ نمی‌کنند.

جا دارد به بالاترین مقام اجرایی دولت در استان یادآور شویم، در جلسه‌ دیدار با مدیران مسئولان، سرپرستان و سردبیران رسانه‌های مختلف، از نقش خبرنگاران در جامعه بسیار تمجید شد و آنها را رکن چهارم دموکراسی معرفی کردید اما در عمل و در برخی از ادارات این گونه نیست.

آقای استاندار! ورزشی‌نویسان هم جزو خانواده ورزش هستند اما عدم حضور آنان در جلسات ورزشی به این معنی تعبیر می‌شود که برخی، از اطلاع‌رسانی دقیق خبرنگاران به حضرتعالی از وضعیت کنونی ورزش ناراحت هستند.

اطلاعات دقیق ورزشی‌نویسان همدانی از مسائل روز ورزشی استان می‌تواند بستری کارآمد برای رشد ورزش استان باشد اما این روزها خبرنگاران از مسئولان ارشد استانی و کشوری دور نگاه داشته می‌شوند.

امید است این تلنگر، مقبول افتد و دیگر شاهد عدم دعوت خبرنگاران در جلسات نباشیم و باز هم دست‌اندرکاران ورزش استان، در سکوت خبری جلسات و نشست‌های خود را با مسئولان ارشد استانی و کشوری برگزار نکنند و بعد خبر آن را به دلخواه خود منتشر و در اختیار رسانه‌ها بگذارند!

=================

گزارش از فرشید گل‌محمدی

=================

انتهای پیام/89020/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول