اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

واکنش انجمن ورزشی‌نویسان همدان در خصوص بازگشت ‌پاس همدان به تهران

آقایان مناجاتی و فریادشیران از اظهارنظرهای مضحک بپرهیزید/مگر هدیه پس گرفته می‌شود

به تازگی دو تن از اهالی ورزش که این روزها دیگر دستی بر آتش فوتبال ایران ندارند، از سر بیکاری دست به دامن رسانه‌ها شدند تا ضمن مطرح کردن خود تیم فوتبال پاس را مستمسک قرار داده و خواستار بازگشت آن به تهران شده‌اند.

آقایان مناجاتی و فریادشیران از اظهارنظرهای مضحک بپرهیزید/مگر هدیه پس گرفته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، به تازگی برخی از اهالی فوتبال در اظهارنظرهای بی‌منطق خواستار بازگشت تیم فوتبال پاس به تهران شدند که در این زمینه انجمن ورزشی‌نویسان همدان صادر کرده است.

متن این بیانیه بدین شرح است:

به تازگی دو تن از اهالی ورزش که این روزها دیگر دستی بر آتش فوتبال ایران ندارند، از سر بیکاری دست به دامن رسانه‌ها شدند تا ضمن مطرح کردن خود تیم فوتبال پاس را مستمسک قرار داده و خواستار بازگشت آن به تهران شده‌اند.

مهدی مناجاتی از مفاخر فوتبال ایران است و برای همه اهالی این رشته قابل احترام، اما باید بدانند که تیم فوتبال پاس توسط سردار احمدی‌مقدم فرمانده کنونی ناجا به 8 هزار شهید استان همدان هبه شده و نباید به دنبال شیرپاک خورده‌ای بگردید، فرمانده ناجا زنده است و می‌توانند سئوال در این مورد را از وی بپرسند.

اما ناصر فریادشیران که این روزها خانه‌نشین است و در کارنامه خود بازی در تیم سابق پاس و مربی‌گری در تیم‌های پایه نفت را دارد به اظهارنظرهایی پرداخته که تنها بوی مطرح شدن خودش به مشام می‌رسد تا یک نظر کارشناسانه!

این مربی، پاس را بهانه‌ای کرده تا ضمن رسانه‌ای کردن خود و خانواده‌اش به تخریب دولت قبل پرداخته و همچنین تصمیماتی که در ناجا اتفاق افتاده را زیر سئوال ببرد و باید جوابگوی این گونه اظهارنظرهای ناپخته خود باشند.

در این مجال قصد برشمردن صحبت‌های بی‌تدبیر دایه‌های مهربان‌تر از مادر برای ورزش کشور به خصوص تیم فوتبال پاس را نداریم اما با توجه به تحرکات اخیر در زمینه بازگرداندن تیم پاس به تهران نکات ذیل الزامی و قابل ذکر است.

1- در سال 86 تیم فوتبال پاس تهران در آستانه انحلال قرار داشت که مسئولان وقت استان همدان به پیشنهاد فرماندهی کنونی ناجا دست به کار شده و این امتیاز را به خدمت ورزش استان درآوردند تا هم نام پاس از صحنه فوتبال محو نشود و هم فوتبال در غرب کشور شکوفا شود.

2- در زمان انتقال تیم فوتبال پاس از تهران به همدان تنها امتیاز تیم بزرگسالان این باشگاه ریشه‌دار به مقام شامخ 8 هزار شهید سرفراز استان تقدیم و هبه شده و باید این سئوال را پرسید که وقتی هدیه‌ای داده می‌شود بعد از مدت‌ها می‌توان پس گرفت و این حرف‌های شما مضحک و خنده‌دار نیست؟

3- در سال‌های حضور پاس در همدان، هزینه‌های چندین میلیاردی از بودجه استان صرف این تیم شده که عملاً امکان صرف چنین هزینه‌هایی از سوی نیروی انتظامی در تهران برای این تیم وجود نداشته و ندارد.

4- پاس در تهران از امتیاز جذب سرباز در تهران برخوردار بود که با انتقال به همدان به مرور این امتیاز از آن گرفته شد؛ مسلماً اگر این امتیاز برای بازیکنان بزرگ وجود نداشت که خدمت سربازی خود را در پاس لیگ برتری تهران (به جای مقاومت سپاسی شیراز، نیروی زمینی تهران، ملوان بندر انزلی و... ) سر کنند، هیچ یک از بازیکنان بزرگی که آقایان در مصاحبه‌های خود از آنها نام می‌برند، سر از تیم پاس در نمی‌آوردند.

5- اگر همین امتیاز جذب سرباز از پاس همدان گرفته نمی‌شد، بسیاری از بازیکنان اسمی برای خدمت سربازی خود به این تیم می‌پیوستند و به این ترتیب پاس تضعیف نمی‌شد که این روزها برای مطرح کردن خودتان دست به مصاحبه‌های بی‌اساس با رسانه‌ها بزنید.

6- در شرایط فعلی مشکل اصلی پاس در کنار برخی مسائل فنی و مدیریتی، مسائل مالی است که پاس نیز مانند بسیاری از تیم‌های دولتی با توجه به شرایط و مشکلات اقتصادی دولت با این مشکل مواجه است که با برطرف شدن آن، مسلماً با زیرساخت‌های خوبی که در همدان مهیا شده و با اتکا به توان بومی، بازگشت پاس به لیگ برتر امکان‌پذیر و بسیار قریب به وقوع خواهد بود.

در خاتمه از همه عزیزانی که دلسوز واقعی پاس هستند، خواستاریم پاس را در قالب تهران یا همدان و محل استقرار فیزیکی ندیده و پاس را با گستره «پاس ایران» نگاه کنند و به جای سنگ‌اندازی و به چالش کشیدن فضای موجود، برای کمک به این تیم آستین‌ها را بالا بزنند. 

امیدواریم که این تذکرات برای همه دوستان دلسوز تیم فوتبال ریشه‌دار پاس کافی باشد و دست از غرض‌ورزی دست بردارند.

انجمن ورزشی‌نویسان استان همدان همچون گذشته در حمایت از تیم فوتبال پاس که متعلق به شهدای گلگون کفن این استان است در کنار توجه به تیم الوند سرافراز - دیگر تیم لیگ یکی استان - از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد و با اتکال به الطاف الهی و کمک مسئولان استان و با حمایت تماشاگران پرشور همدانی یکی از دو تیم، سال آینده به لیگ برتر ایران صعود خواهند کرد.

انتهای پیام/89020/ش/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول