اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

امکان راه‌اندازی شعبه استانی بنیاد ایران‌شناسی در زنجان وجود دارد

استاندار زنجان گفت: امکان راه‌اندازی شعبه استانی بنیاد ایران‌شناسی در زنجان وجود دارد.

امکان راه‌اندازی شعبه استانی بنیاد ایران‌شناسی در زنجان وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جمشید انصاری بعدازظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی فقط محل بررسی فرهنگ دینی نیست، اظهار داشت: باید توجه کرد که تراز فرهنگ عمومی بالاتر از فرهنگ دینی است.

وی بر متغیر بودن وجوه فرهنگ عمومی در جامعه تأکید و اضافه کرد: همه جوانب فرهنگ یک جامعه باید در شورای فرهنگ عمومی مورد توجه قرار گیرد تا توان تاثیرگذاری داشته باشد.

استاندار زنجان با اشاره به سابقه خود در آموزش و پرورش و تشکیل انجمن‌ها و سازمان‌های مختلف در آن تصریح کرد: باید متوجه بود که جمع کردن افراد با گرایش‌های مختلف زیر عنوان یک سازمان یا انجمن غیر ممکن است از این رو تشکیل آنها با عناوین مختلف ضرورت پیدا می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه فرهنگ عمومی در جامعه جاری و ساری است، ادامه داد: جاری و ساری بودن فرهنگ عمومی به معنی غیر دولتی بودن آن است.

انصاری به ناهنجاری‌های موجود در جامعه امروز اشاره کرد و گفت: اغلب این ناهنجاری‌ها ناشی از غفلت است.

وی به عناوین سمن‌های تشکیل شده اشاره کرد و ابراز داشت: فعالیت در حوزه‌هایی خاص متولی زیاد دارد در حالی که حوزه‌های دیگر از جمله انجمن‌های علمی و هنری تقریبا هیچ مسئولی ندارد.

استاندار زنجان با تأکید بر نگرش جامع به فرهنگ عمومی، اذعان داشت: این موضوع نباید به صورت یک بعدی مورد ارزیابی شود.

این مسئول ادامه داد: کتابخوانی و میراث فرهنگی از جمله مسائلی هستند که امروزه به شدت مورد توجه جوانان است و باید در آنها فعالیت کرد.

انصاری با اشاره به تأسیس شعبات منطقه‌ای بنیاد ایران‌شناسی افزود: زنجان در منطقه شمال غرب کشور و در زیر مجموعه تبریز قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه دفتر تبریز اهتمام خوبی به استان‌های زیر مجموعه منطقه شمال غرب کشور ندارد، تاکید کرد: می‌توان با هماهنگی‌های لازم شعبه استانی بنیاد ایران‌شناسی را در زنجان راه‌اندازی کرد.

استاندار زنجان، خروجی فرهنگ را سبک زندگی مردم اعلام کرد و گفت: با ارزیابی رفتارهای مردمی باید نسبت به تصمیم‌گیری در تغییرات لازم فرهنگی در جامعه اقدام شود.

این مسئول، شناخت وضع موجود فرهنگ عمومی و تلاش برای ارتقاء و اصلاح را از اهداف شورای فرهنگ عمومی عنوان کرد.

انصاری با اشاره به مطالعات انجام شده در مورد وضعیت فرهنگ جامعه ایرانی با برش استانی ادامه داد: می‌توان این شاخص‌ها را در جلسات بررسی و برای اصلاح آن برنامه‌ریزی کرد.

انتهای پیام/73004/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول