اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهل سنت رمشک قله‌گنج:

وحدت میان مسلمانان با عمل به تعالیم اسلام محقق می‌شود

امام جمعه اهل سنت رمشک قلعه‌گنج گفت: با عمل به تعالیم اسلام می‌توان وحدت میان مسلمانان را تحقق بخشید و موجب اقتدار امت اسلامی شد.

وحدت میان مسلمانان با عمل به تعالیم اسلام محقق می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، مولوی یونس چاهانی ظهر امروز در سومین همایش آیین برادری در جنوب کرمان گفت: اگر همچنان که ما در ایران اسلامی شاهد برپایی همایش‌ها و گرامیداشت‌های هفته وحدت هستیم در غیر ممالک اسلامی چنین برنامه‌هایی وجود داشت دیگر در میان اسلام شاهد اختلاف و تفرقه نبودیم.

وی افزود: حضور برادران شیعه و سنی در کنار یکدیگر در این همایش بسیار مبارک و نشان‌دهنده وحدت و همدلی امت مسلمان در ایران اسلامی است؛ خداوند متعال کسانی را که در راستای وحدت و ترقی و پیشرفت وحدت مسلمانان تلاش می‌کنند، پاداش می‌دهد.

امام جمعه اهل سنت رمشک قلعه‌گنج تصریح کرد: امروز بزرگترین مشکلی که در جامعه اسلامی مسلمانان را دچار تفرقه کرده و موجب تسلط استکبار بر کشورهای اسلامی شده است، ایجاد اختلاف بین آن‌ها است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در تاریخ اسلام همواره شاهد این بوده‌ایم تا زمانی که مسلمانان با هم متحد بودند کسی جرات تعرض حتی به یک وجب از کشورهای اسلامی را نداشت اما از زمانی که در میان مسلمانان رخنه ایجاد شد و وحدت و انسجام آنان خدشه‌دار شد، استکبار جهانی بر کشورهای اسلامی از جمله عراق و افغانستان و ... مسلط شد و آنان را مورد هجوم قرار داد.

امام جمعه اهل تسنن رمشک قلعه‌گنج خاطرنشان کرد: با عمل به تعالیم اسلام می‌توان وحدت میان مسلمانان را تحقق بخشید و موجب اقتدار امت اسلامی شد.

چاهانی وحدت را لازمه امت‌های اسلامی دانست و ادامه داد: امروز دو قدرت نظامی و اسلام و ایمان بر دنیا حکومت می‌کنند؛ قدرت نظامی در دست آمریکا است که ادعای ابرقدرتی دنیا را دارد، اما قدرت حقیقی از آن اسلام است و هنگامی که در میان ملت ایران قرآن حاکم است، آمریکا و غرب جرات تجاوز  ندارند.

وی ادامه داد: تا هنگامی که نور قرآن در قلوب تمام مسلمانان وجود دارد، دشمنان هرگز قدرت نابودی آن را ندارند بلکه خداوند نیز قرآن را تا قیامت محفوظ داشته و همواره نگهبان و پاسدار آن است.

چاهانی وحدت را جاری کردن قرآن و سنت حسنه رسول‌الله دانست و اظهار داشت: به برکت زنده بودن تعالیم قرآنی و سیره نبوی همواره شاهد پیشرفت روز افزون ایران هستیم و دشمنان از این ترقی و پیشرفت انگشت حیرت به دهان گذاشته و به بهانه انرژی هسته‌ای و تحریم‌های مختلف تلاش می‌کنند تا اعتقاد به اسلام را در قلوب مسلمانان از بین ببرند.

انتهای پیام/80001/م30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول