اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سراوان:

شور و نشاط اجتماعی باید در هفته وحدت حاکم باشد

فرماندار سراوان برای برگزاری با شکوه جشن‌های هفته وحدت و ضرورت ایجاد شور و نشاط اجتماعی در سراوان تاکید کرد.

شور و نشاط اجتماعی باید در هفته وحدت حاکم باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از سراوان، محمدشریف خالقی صبح امروز در مراسم محوری هفته وحدت در این شهرستان اظهار داشت: وحدت، یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه اسلامی است.

فرماندار سراوان افزود: بی‌گمان قرآن کریم به مسئله وحدت و عواملی که فراهم آورنده اختلاف پرداخته و راه‎های رسیدن به وحدت را نشان داده است.

این مسئول ادامه داد: از جمله این راه‌ها می‎توان به رفتار مسالمت آمیز با مخالفان، پرهیز از طرح مسائل اختلاف برانگیز و بی‌ثمر مذهبی، جلوگیری از تحریک احساسات و توهین به مقدسات، پرهیز از تکفیر صاحبان فرقه های اسلامی، رعایت حقوق اجتماعی، رعایت اصول اخلاقی، و تعامل علمی میان دانشمندان و فرهیختگان مسلمان اشاره کرد و تأثیر این عوامل را در تحقق وحدت نشان داد.

وی اذعان داشت: چنانکه اگر این اصول از سوی هر یک از عالمان و صاحبان مذاهب رعایت شود، دشمنان اسلام و کسانی که آب به آسیاب آنها می‌ریزند دیگر نمی‌توانند جنگ و خون ریزی در میان مسلمانان راه بیاندازد.

خالقی گفت: دیگر دشمن به خود اجازه نمی‌دهد جهان اسلام را تحقیر و به مقدسات و شخصیت پیامبر گرامی و قرآن توهین کند و کشورهای مسلمان را در این گوشه و آن گوشه جهان اشغال و تصاحب کنند.

فرماندار سراوان خاطرنشان کرد: همچنین حفظ وحدت و همدلی از همان ابتدای ظهور اسلام، در عرصه‎های مختلف مورد تاکید و سفارش قرار گرفته، این در حالی است که دشمنان قسم خورده همیشه درصدد برآمده‎اند تا در فرصت‎های ایجاد شده این مهم را مورد هدف قرار دهند تا از این راه به امیال پلید خود برسند.

این مسئول ادامه داد: دشمن  راهکار تفرقه را یکی از موفق‎ترین و مطمئن‎ترین شیوه‌های پیش روی خود می‌بیند که می‌طلبد با هوشیاری مسلمان جهان اسلام آنها را ناکام بگذاریم.

وی افزود: اسلام بر ضرورت حفظ وحدت و همدلی یا همان اتحاد و انسجام تاکید دارد اما چگونه است که گاهی در عمل، اختلافات جای خود را به اتحاد می‌دهد، قطعا دشمن این تفرقه را برنامه ریزی کرده و به آن دامن می‌زند.

خالقی در پایان برای هر چه بهتر برگزار شدن مراسم و جشن‌های هفته وحدت تاکید کرد و افزود: باید شور و نشاط اجتماعی در هفته وحدت در شهرستان سراوان تقویت شود.

انتهای پیام/75004/صا30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول