اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ماموستا بیضاوی:

محو تکفیر، ضامن ایجاد وحدت در جامعه اسلامی / بزرگان دین، مشعل‌داران اصلی وحدت هستند

امام جمعه اهل سنت شهرستان ارومیه گفت: اگر تکفیر از میان جامعه اسلامی برداشته شود، وحدت مورد نظر حاصل می‌شود و به همین دلیل مقابله با این گروه‌ها ضروری است.

محو تکفیر، ضامن ایجاد وحدت در جامعه اسلامی / بزرگان دین، مشعل‌داران اصلی وحدت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا ملاعبدالقادر بیضاوی در همایش مشعل‌داران ولایت که ظهر امروز در محل صدا و سیمای استان کردستان و با حضور علما و روحانیونی از شهرستان‌های کردستان و آذربایجان‌غربی برگزار شد با تأکید بر اهمیت وحدت و تقریب مذاهب اسلامی با یکدیگر اظهار کرد: بزرگان دین، مشعل‌داران اصلی وحدت هستند.

وی افزود: اولیای دین چراغ راه را به ما نشان داده‌اند و باید در مسیری که آنها برای ما تعیین کرده‌اند، حرکت کنیم تا به سر منزل مقصود برسیم.

وی با اشاره به وجود گروه‌های تکفیری در جامعه اظهار کرد: اگر تکفیر از میان جامعه اسلامی برداشته شود آن وحدت مورد نظر حاصل می‌شود و به همین دلیل مقابله با این گروه‌ها ضروری است.

امام جمعه اهل سنت شهرستان ارومیه با تأکید بر اینکه باید وحدت بین مسلمانان ملموس و احساس شود گفت: وحدت و تقوا دو بالی هستند که با همراهی هم مسلمانان را از گرداب بلایا نجات می‌دهند.

ماموستا بیضاوی در ادامه با اشاره به اهمیت نقش زنان در جامعه اسلامی گفت: زنان به عنوان نیمی از جمعیت جهان به همین میزان نیز در میان مسلمانان وجود دارند.

وی خاطرنشان کرد: بانوان مسلمان نباید در امور اجتماعی بی‌تفاوت باشند، بلکه باید به مساجد آمده و با برخورداری از تحصیلات به درجات موفقیت دست یابند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان ارومیه با تأکید بر اینکه وحدت نعمت بزرگ الهی است تصریح کرد: فرقه‌های فاسد زائیده دشمنان بوده و هدف آنها ایجاد اختلاف بین مسلمانان است.

ماموستا بیضاوی با بیان اینکه وحدت به دشمنان ضربات سختی وارد می‌کند گفت: بنا به این عوامل باید تلاش کرد با تقویت وحدت در جامعه اسلامی مستکبران را بیش از پیش مأیوس کرد.

وی ابراز امیدواری کرد با اتخاذ تدابیر لازم زمینه بهره‌مندی جامعه از برکات و آثار برنامه‌هایی چون همایش مشعل‌داران به منظور ارتقای وحدت در جامعه فراهم شود.

گفتنی است؛ تجلیل از مشعل‌داران وحدت پایان‌بخش این برنامه بود که طی آن از خانواده شهیدان ماموستا شیخ‌الاسلام و ماموستا برهان عالی تقدیر به عمل آمد.

همچنین از خادمان عرصه وحدت، ماموستا حسام‌الدین مجتهدی، ماموستا عبدالقادر بیضاوی، ماموستا سیداشرف حسامی، ماموستا ملاحیدر مصطفوی، ماموستا اقبال بهمنی، حجت‌الاسلام صفی‌زاده، حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری، سیدمهدی حسام‌شریعتی، بهروز خیریه، عبدالسلام کریمی، سیدمحسن دریابادی، ماموستا معروف خالدی، حجت‌الاسلام محمد صالحی، سهیلا نصر صادقی و حجت‌الاسلام علیرضا آزادی تجلیل شد.

انتهای پیام/79012/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول