اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده رهبری در امور اهل سنت جنوب‌شرق:

آهنگ وحدت در ایران اسلامی نواخته شده است

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت جنوب‌شرق کشور گفت: افتخار ایران اسلامی است که آهنگ وحدت در آن نواخته شده و امیدواریم که فرهنگ وحدت در جامعه اسلامی ریشه بدواند.

آهنگ وحدت در ایران اسلامی نواخته شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در سومین همایش آیین برداری در جنوب کرمان پیامبر اکرم (ص) را محور وحدت خواند و اظهار داشت: نخستین اصل در هویت اسلامی داشتن، یک الگو در زندگی است و قرآن تاریخچه زندگی و دیباچه حیات پیامبر (ص) است و آداب و رسوم ایشان را مرحله به مرحله بازگو کرده و نقطه‌ای از زندگی ایشان را مبهم نگذاشته است.

وی افزود: قرآن پیامبر اکرم (ص) را یک چهره جهانی معرفی کرده است و وی را رحمت‌‌العالمین می‌خواند و اگر امت اسلامی بخواهند، پیرو واقعی پیامبر (ص) باشند، باید تلاش کنند تا در راستای مسیر اصلی اسلام گام بردارند.

سلیمانی با بیان اینکه ما باید ایشان را در قالب رحمت برای جهانیان به منصه ظهور برسانیم، تصریح کرد: در قرآن زندگی تعدادی از پیامبران مطرح شده است، اما هیچ‌کدام به رحمت توصیف نشدند، رحمت پیامبر (ص) منحصر به مسلمانان نیست، بلکه برای تمام جهانیان توسعه یافته است و نخستین اصل در هویت اسلامی این است که ما پیامبر (ص) را شاخص حرکت و الگوی فعالیت و رهبر فکری خود بدانیم.

وی خاطرنشان کرد: اصل دیگر نحوه با پیامبر (ص) بودن است که اگر ما آهنگ پیروی ایشان را سر می‌دهیم، باید همسویی فکری و دینی با ایشان داشته باشیم یکی از آلودگی‌های روح، نداشتن الفت و محبت نسبت به یکدیگر است و برای داشتن این مودت باید بین خود و بیگانگان خط کشی کنیم و نسبت به کفار شدت و قدرت داشته باشیم.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت جنوب‌شرق کشور گفت: در مسئله توحید الهی باید با یکدیگر متحد و در شرک‌زدایی نیز وحدت داشته باشیم و اگر رابطه ما با خدا و پیامبر (ص) بر اساس رحمت بنا نهاده شده باشد، باید با مؤمنان نیز رئوف و رحیم بوده و برداری و اخوت داشته باشیم و از کینه و دشمنی بپرهیزیم.

سلیمانی ابراز داشت: برخی با آهنگ دین و آوای الله‌اکبر خنجر به حنجر مسلمانان می‌زنند و هویت اسلامی و دین متعالی اسلام را زیر سئوال می‌برند، امروز در سوریه، پاکستان، عراق و ... یک گروه آلوده به بلاهت و حماقت دستاویز استکبار شده تا سوژه اسلام‌گریزی آنان را که همواره به ضرر دین اسلام است در دوربین‌های استکباری به نمایش بگذارند.

وی افزود: در هویت اسلام نخستین ملاک، شاخص‌های اجتماعی بوده و معنویت شخصی در رتبه بعد قرار می‌گیرد، نخستین شعار پیامبر (ص) که به فرموده ایشان شعار تمام انبیا است، خداپرستی است و اصل روح عبودیت است، اما خلق اجتماعی در اولویت قرار دارد اگر امروز برخی‌ها نتوانستند، رأفت بین خود ایجاد کنند به این دلیل است که از شدت با کفار کاسته‌اند.

سلیمانی ادامه داد:اگر ایمان به اسلام در دل‌ها جای بگیرد، دنیای استکبار هرگز نمی‌تواند، آن را از بین ببرد و وحدتی که در جامعه حاکم است، متزلزل کند، کوردلان تلاش می‌کنند تا این وحدت اسلامی را مخدوش کنند، اما تاکنون موفق نشده‌اند، افتخار ایران اسلامی است که آهنگ وحدت در آن نواخته شده و امیدواریم که فرهنگ وحدت در جامعه اسلامی ریشه بدواند.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت جنوب‌شرق کشور گفت: امروز برخی علمای اسلام در مظلومیت قرار دارند و از سوی دشمنان تهدید می‌شوند و زیر فشار هستند، اما از آنجا که در راه دین خدمت می‌کنند از این مشکلات هراسی ندارند و امیدواریم در زیر لوای اسلام با هدایت مقام معظم رهبری وحدت استحکام یابد.

انتهای پیام/80001/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول