اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌های علمیه کرمانشاه:

وحدت مسلمانان مختص به هفته وحدت نیست‌

مدیر حوزه‌های علمیه استان کرمانشاه گفت: وحدت میان شیعه و سنی در ایران اسلامی فقط مختص به هفته وحدت نیست.

وحدت مسلمانان مختص به هفته وحدت نیست‌

حجت‌الاسلام سیدحبیب‌الله موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: طبق آیه 102 سوره آل‌عمران و حکم واضح عقل، وحدت باعث پیشرفت و عزت است.

وی تصریح کرد: تفرقه باعث سستی، ناامنی و تخریب دیار بوده و تقویت وحدت همواره مورد تایید خداوند متعال در قرآن کریم، سفارش موکد پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) در روایات متعدد است.

به گفته مدیر حوزه‌های علمیه استان کرمانشاه، رمز توفیق پیامبر اسلام (ص) در به‌وجود آوردن وحدت بین مسلمانان از زمانی شروع شد که پیامبر (ص) دو قبیله اوس و خزرج را به ‌دوستی با هم دعوت کرد.

موسوی خاطرنشان کرد: اتحاد و انسجامی که پیامبر اکرم (ص) میان آن دو قبیله ترویج داد، عاملی برای پایه‌گذاری و نشر دین مقدس اسلام در سراسر دنیا بود تا جایی‌که اسلام قاره‌های جهان، نیل تا فرات، اروپا و افریقا را درنوردید.

وی با بیان اینکه قبیله‌های اوس و خزرج در زمان پیامبر (ص) هیچ‌گونه حاکمیت، مذهب و تمدنی نداشتند، افزود: پیامبر اکرم (ص) با شعار وحدت حکومت اسلامی و ترویج آن در کمتر از 30 سال جهان را با دین مقدس اسلام آشنا کرد.

موسوی ابراز داشت: در گذشته‌ها اسلام دارای چنان عزت و قدرتی بود که از یهود و نصاری مالیات دریافت می‌کرد و این نخستین شوکت اسلام در سایه وحدت مسلمانان به‌شمار می‌رفت.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نفوذ دشمن و تفرقه‌اندازی یهودیان در سراسر دنیا به‌چشم می‌خورد، گفت: عده‌ای اکنون ادعای میانجی‌گری کرده و استعمار، مسلمانان را به استثمار خود درآورده و نفت، منابع، بازار، دارایی و اقتصاد آن‌ها را غصب کرده است.

مدیر حوزه‌های علمیه استان کرمانشاه تاکید کرد: کشورهای استکباری نه‌تنها بویی از اسلام نبرده، بلکه به‌طور علنی و مکرر توهین‌هایی را به مسلمانان ابراز داشته و اگر مسلمانان در سایه اتحاد و انسجام اسلامی عمل کنند، همچون صدر اسلام جهان را برای یک حکومت اسلامی مهیا می‌کنند.

موسوی در خصوص وحدت میان مسائل داخلی مسلمانان اذعان داشت: کشورهای مسلمانان از ایران باید به‌عنوان الگویی کامل درس گرفته که توانسته با وجود فرقه‌های متعدد مذهبی وحدت خود را حفظ کند.

وی تصریح کرد: ایران اسلامی توانسته در سایه وحدت، پشت سر آرمان‌های امام راحل، لبیک‌گویی به فرامین مقام معظم رهبری و تمسک‌جویی به اسلام و قرآن، عزت‌گونه با دنیای غرب و استکبار مقابله کند.

وی ادامه داد: وحدت میان شیعه و سنی در ایران اسلامی فقط مختص به هفته وحدت نیست، بلکه این دو دارای بازار خرید و فروش، ادارات، اشتغال، تحصیلات و دانشگاه مشترک هستند که این امر بازگوکننده وحدت اسلامی پایدار و محکم میان آن‌هاست.

انتهای پیام/2700/ت30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول