اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

طولانی شدن روند بررسی طرح‌های سرمایه‌گذاری قابل قبول نیست

استاندار آذربایجان‌شرقی طولانی شدن روند بررسی طرح‌های سرمایه‌گذاری در دستگاه‌های اجرایی را غیرقابل قبول دانست و تاکید کرد: هرکس متقاضی ایجاد واحد تولیدی باشد باید در کمترین زمان ممکن تعیین تکلیف شود.

طولانی شدن روند بررسی طرح‌های سرمایه‌گذاری قابل قبول نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اسماعیل جبارزاده ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار کرد: طولانی شدن روند بررسی طرح‌های سرمایه‌گذاری در دستگاه‌های اجرایی را غیرقابل قبول دانست و تاکید کرد: هر کس متقاضی ایجاد واحد تولیدی باشد باید در کمترین زمان ممکن تعیین تکلیف شود، این که یک نفر را برای احداث یک سردخانه، سه سال معطل کنیم هیچ توجیهی ندارد.

وی افزود: باید بدون معطلی، جواب مثبت یا منفی به طرح‌های سرمایه‌گذاری داده شود و در صورت مخالفت با یک طرح، دلایل مخالفت به صاحب طرح اعلام شود.

جبارزاده در ادامه به گزارش نظارتی پروژه‌های عمرانی استان اشاره کرد و گفت: چنین گزارش‌هایی صرفا برای اطلاع نیست، بلکه باید چراغ راه آینده باشد و باید و نبایدهای بهبود وضعیت فعلی از درون آن به دست آید.

جبارزاده با تاکید بر این که برای اتمام پروژه‌های عمرانی باید از ظرفیت‌های استانی استفاده کنیم، افزود: پروژه‌های کلان استانی باید در اسرع وقت تعیین تکلیف شوند، مثلا می‌توانیم با واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی، این پروژه‌ها را بدون وابستگی به بودجه ملی اداره کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اهمیت شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، خاطر نشان کرد: کارهای روزمره و معمول این شورا به فرمانداران و کمیته‌های شهرستانی تفویض می‌شود و در جلسات استانی، مباحث اصلی و مهم مانند چگونگی اداره استان بدون وابستگی به بودجه ملی مطرح شود.

جبارزاده با اشاره به گزارش مشاورتی طرح جامع شهر ورزقان در این جلسه، اظهار داشت: کلیات این طرح مورد تایید اعضای شورای برنامه‌ریزی است، اما برای نهایی کردن جزئیات آن باید از نظرات کارشناسان و صاحب‌نظران حوزه شهرسازی استفاده شود و در این راستا سمینار یک روزه‌ای با موضوع طرح جامع ورزقان برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر حفظ بافت کشاورزی استان، افزود: بافت کشاورزی نباید به بهانه توسعه شهر فدا شود.

گزارش نظارتی پروژه‌های عمرانی استان در سال 1391

مدیرکل دفتر فنی استانداری آذربایجان شرقی هم در این جلسه گزارش نظارتی پروژه‌های عمرانی استان در سال 1391 را ارایه کرد.

احد راشد گفت: در سال 91، 2730 پروژه عمرانی با 598 میلیارد تومان اعتبار در سطح استان اجرا شد که 338 مورد از این پروژه‌ها قبل از سال 91 شروع شده بود.

وی افزود: در پایان سال مالی 91، میزان دست‌یابی به اهداف موافقت‌نامه پروژه‌های عمرانی نزدیک به 32 درصد و میزان تحقق آنها نیز 39 درصد بوده است.

راشد خاطر نشان کرد: 762 پروژه عمرانی استان مورد بازدید ناظران معاونت عمرانی قرار گرفت که میانگین پیشرفت فیزیکی آنها در زمان بازدید 58 درصد بوده است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری اظهار داشت: 25 درصد از این پروژه‌ها مطابق زمان‌بندی، 9 درصد جلوتر از برنامه و 66 درصد عقب‌تر از برنامه بود که مهم‌ترین مشکل این پروژه‌ها کمبود تخصیص اعتبار بود.

وی افزود: کیفیت 87 درصد از پروژه‌های در دست اجرا و خاتمه یافته در این بازدید، عالی و خوب ارزیابی شد.

در این نشست همچنین 31 مورد از مصوبات کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی مورد تصویب و موضوع توزیع اعتبارات ماده 180 قانون برنامه پنجم توسعه و پروژه‌های پیشنهادی آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/60001/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول