اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد

جزئیات آمادگی شرکت فنلاندی برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های عمرانی مازندران

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس جزئیات اعلام آمادگی شرکت فنلاندی و سرمایه‌گذاری برای فعالیت در پروژه‌های بزرگ عمرانی مازندران را اعلام کرد.

جزئیات آمادگی شرکت فنلاندی برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های عمرانی مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناصری سه‌شنبه شب در نشست هم‌اندیشی استاندار مازندران و مجمع هم‌اندیشان صنعت و معدن که با حضور نیکزادلاریجانی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی سرمایه‌گذاری‌های خارجی ایران (ایفیک) همراه بود، در مورد مذاکره با شرکت فنلاندی در مازندران گفت: شرکت سرمایه‌گذاری فنلاندی با سفر به ایران نسبت به سرمایه‌گذاری در مازندران اعلام آمادگی کرد البته این شرکت با حجم سرمایه‌گذاری ده‌ها میلیارد دلاری در کشورهای مختلف از توان بالایی برخوردار است و ما نیز امیدواریم با پیگیری لازم بخشی از پروژه‌ها از طریق تهاتر با نفت، گاز و سرمایه‌گذاری و فاینانس اجرایی شود.

وی با اذعان اینکه این شرکت فنلاندی از طرف ایرانی خود پول نمی‌خواهند، اضافه کرد: این شرکت با گردش مالی 500 میلیون یورویی برای پروژه‌هایی نظیر متروی تهران ـ آمل، اتوبان تهران - آمل، امتداد ریل گرگان به خراسان، فرودگاه احمدکلا بابل، فولاد و صنایع تبدیلی، کارخانه سیمان، مجتمع گردشگری در پارک 700 هکتاری جنوب بابل، پالایشگاه و پتروشیمی و بیمارستان 200 تختخوابی فوق‌تخصص نیکان بابل اعلام آمادگی کرد.

ناصری گفت: با توجه به اینکه گرفتار بدترین تحریم‌ها و خلاف مبانی حقوقی و سیاست ننگ‌آمیز پیشانی مدعیان دموکراسی غرب و آمریکا بودیم ولی توانستیم به دستاوردهای بزرگی دست پیدا کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه قطعنامه‌های مختلف و تحریم‌های ظالمانه دشمنان بعد از سال 88 شکل گرفت، اضافه کرد: می‌توان با اقتصاد مقاومتی که رهبر انقلاب فرمودند از این بحران‌ها عبور کرد ولی اروپا هم‌اکنون با ریاضت اقتصادی گرفتار بسیاری از مسائل شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: باید همیشه به خودمان و منابع‌مان متکی باشیم، درون‌زایی داشته باشیم و از تحریم‌ها بیشترین استفاده را ببریم.

ناصری با تاکید اینکه تولید ملی در اقتصاد مقاومتی جدی گرفته شود، عنوان کرد: بالا رفتن هزینه تولید مشکل وام‌ها، سهم یارانه 30 درصد در تولید، بروکراسی گریبان‌گیر و حذف سرمایه در گردش از مهم‌ترین مشکلات است.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه باید دستی که به سوی تولید تعدی می‌شود را از بن قطع کرد، گفت: مسئولانی هم که رویکرد مخالفت‌آمیز داشته باشند در مازندران جایی ندارند.

ناصری مازندران را در بخش صنعت استانی مظلوم دانست که در پس بخش کشاورزی نتوانست حق خود را بگیرد، یادآور شد: در استان‌های دیگر مشکل کارگر وجود دارد ولی در استان ما با وجود تحصیل کرده‌های بیکار مشکل کار و اشتغال داریم.

نماینده مردم بابل در مجلس خاطرنشان کرد: آیین‌نامه هشت‌گانه مشوق‌های صنعتی نیز در برنامه پنجم لحاظ نشد و ما نیز پیگر آن هستیم.

انتهای پیام/86012/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول