اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دهه نخست بهمن ماه امسال صورت می‌گیرد

برگزاری جشنواره تئاتر زندانیان فارس در شیراز

معاون سلامت و اصلاح و تربیت زندان‌های فارس گفت: جشنواره تئاتر زندانیان این استان در دهه نخست بهمن ماه امسال، با حضور گروه‌های نمایشی صحنه‌ای برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره تئاتر زندانیان فارس در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های فارس، اسحاق ابراهیمی با ارائه گزارشی از برنامه‌های مهم اجرایی در حوزه فرهنگی و تربیتی زندان‌های این استان در شش ماهه دوم سال جاری اظهار داشت: جشنواره تئاتر زندانیان زندان‌های نی ریز، کازرون، مجتمع حرفه‌آموزی و کاردرمانی و مرکزی شیراز در دهه نخست بهمن ماه سال جاری، با حضور گروه‌های نمایشی صحنه‌ای برگزار و گروه برگزیده به جشنواره کشوری راه می‌یابد.

وی اضافه کرد: نمایش‌های اجرایی با محتوای اصلاح و تربیت، اعتیاد، محرم و عاشورا به روی صحنه می‌روند و تاکنون هیئت داوران چهار گروه نمایشی از زندان‌های نی ریز، کازرون و مجتمع حرفه‌آموزی و کاردرمانی شیراز را در مرحله نخست بازبینی و تأیید، و سه نمایش از زندان مرکزی شیراز نیز به زودی بازبینی می‌شود و در صورت تأیید در جشنواره استانی نیز راه می‌یابد.

ابراهیمی ادامه داد: علاوه بر فعالیت‌های هنری، آموزش در زندان‌ها و ریشه‌کن کردن بی‌سوادی نیز به عنوان یک ضرورت در نظر گرفته شده و در جلسات متعدد با معاونت آموزش سوادآموزی آموزش و پرورش این استان در تلاش هستیم تا با اجرای طرح جدید به صورت فرد به فرد توسط زندانیان و کارکنان علاقمند، به زندانیان بی‌سواد نیز آموزش داده شود.

وی ادامه داد: تعدادی از زندانیان در بدو ورود به زندان، خودشان را بی‌سواد معرفی کرده و در یک طرح جدید، طی یک بررسی و مصاحبه حضوری با این زندانیان، بی‌سوادان واقعی شناسایی و با توجه به مصاحبه‌های انجام شده تعداد بی‌سوادان زندان‌های این استان از 9 درصد در سال جاری به سه درصد رسیده‌اند و در سامانه کشوری نیز تعداد بی‌سوادان سه درصد ثبت شده است.

معاون سلامت و اصلاح و تربیت زندان‌های فارس با تأکید بر اینکه آمادگی جسمانی برای کارکنان زندان به ویژه کارکنان یگان به عنوان عنصر حیاتی و ضروری تلقی می‌شود، گفت: با هدف کشف شناسایی توانایی‌های فرد، طرح رکوردگیری آمادگی جسمانی و مهارت‌های ورزشی کارکنان زن، مرد و سربازان وظیفه شاغل در یگان حفاظت انجام شده و افرادی که نمره قبولی کسب کرده‌اند نتایج این آزمون در پرونده آنها ثبت و در ارتقای درجه و پُست آنها مؤثر است.

ابراهیمی همچنین از دیگر برنامه‌های مهمی که در این حوزه اجرا شده است را علاوه بر برگزاری محافل انس با قرآن در زندان‌ها و راه‌اندازی دارالحفظ قرآن، برگزاری دوره‌های آموزش قرآن در زندان مرکزی عنوان کرد و گفت: با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، 110 نفر از زندانیان که در زندان مرکزی در دوره‌های آموزشی قرآنی شرکت کرده‌اند در آزمون پایان دوره شرکت و با کسب نمره قبولی، مدرک معتبر از طرف سازمان تبلیغات به آنها اعطا می‌شود.

انتهای پیام/2448/صا/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول