اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی خبر داد

مذاکره با سفیر ترکمنستان در ایران برای تبادل زندانیان

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی از برنامه مذاکره با سفیر ترکمنستان در ایران برای تبادل زندانیان ایرانی که در زندان‌های این کشور هستند، خبر داد.

مذاکره با سفیر ترکمنستان در ایران برای تبادل زندانیان

قاسم جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: به همین منظور به زودی دیداری را با سفیر این کشور در تهران خواهیم داشت.

وی افزود: به طور طبیعی وجود زندانیان ایرانی در ترکمنستان به لحاظ عاطفی نگرانی‌هایی را ایجاد کرده و هم آنان به خاطر این موضوع سخت تحت فشار هستند.

جعفری با اشاره به تعاملات طرفین ایرانی و ترکمنستان براساس حسن همجواری گفت: امیدواریم تا این موضوع در یک فضای مناسب به جد پیگیری شود و زندانیان برای ادامه حبس به ایران طبق توافقات بین‌المللی تحویل شوند.

نماینده مردم شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی همچنین پیگیری‌ها برای ایجاد بازارچه مرزی، افزایش مناسبات اقتصادی با سفیر ترکمنستان را از دیگر محورهای پیگیری نمایندگان برشمرد و افزود: به طور حتم تاکنون از ظرفیت مرزی بودن با ترکمنستان به نحو شایسته استفاده نشده است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی با بیان اینکه افزایش سطح تعاملات و همکاری‌ها با این کشور می‌تواند به بالاترین سطح برسد، گفت: تبادل استاد و دانشجو نیز از دیگر محورهای افزایش همکاری‌ها با این کشور بوده که شایسته است در دستور کار طرف‌های ایرانی و ترکمنستان قرار بگیرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از ابزارهای نمایندگان برای نظارت بر کار قوه مجریه سئوال از وزرا است اضافه کرد: نمایندگان در این راستا از حق قانونی خود به عنوان نمایندگان مردم کوتاه نخواهد آمد.

انتهای پیام/63002/ی30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول