اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه خراسان شمالی خبر داد

امضای نهایی موافقت‌نامه انتقال زندانیان بین ایران و ترکمنستان

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه خراسان شمالی با اشاره به وضعیت زندانیان این استان در کشور ترکمنستان گفت: این نمایندگی در راستای حل اساسی این معضل «امضای نهایی موافقت‌نامه انتقال زندانیان بین ایران و ترکمنستان» را پیگیری می‌کند.

امضای نهایی موافقت‌نامه انتقال زندانیان بین ایران و ترکمنستان

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، مرتضی خسروی پیش از ظهر امروز در دیدار با نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری با ارائه گزارشی از 100 روز فعالیت این نمایندگی در استان گفت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که نمایندگی وزارت خارجه از بدو تاسیس با آن در استان روبرو است وضعیت زندانیان خراسان شمالی در خارج علی‌الخصوص در ترکمنستان است.

وی افزود: بر اساس آمار غیر رسمی ده‌ها نفر از همشهریان ما در این کشور زندانی و اکثراً با  محکومیت بلندمدت محبوس هستند که این نمایندگی در تلاش است با همکاری وزارت امور خارجه و خصوصاً مساعدت ویژه نمایندگی‌های کشورمان در خارج از کشور به امورات آن‌ها رسیدگی کند.

خسروی در ادامه با اشاره به مسئله روز، مذاکرات هسته‌ای و توفیقاتی که تاکنون دولت تدبیر و امید در عرصه سیاست خارجی بدست آورده گفت: دولت تدبیر و امید تاکنون توانسته است به خاطر توفیقاتش در عرصه سیاست خارجی عواید و نتایج خوبی را برای ملت و نظام در عرصه‌های مختلف خصوصاً در زمینه اقتصادی به ارمغان آورد.

وی با اشاره به پیچیدگی و حساسیت مذاکرات هسته‌ای اظهار کرد: بر اساس سخن مقام معظم رهبری وظیفه همه ماست که تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای که فرزندان ملت و انقلاب هستند را حمایت کنیم.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه خراسان شمالی همچنین با ارائه گزارشی از افتتاح نمایندگی وزارت امور خارجه استان خراسان شمالی گفت: ایجاد این نمایندگی در استان از برکات و مصوبات سفر پر برکت سال گذشته مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی است که در شهریور ماه سال جاری افتتاح و فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

وی یادآور شد: با پیگیری‌های به‌عمل آمده امیدواریم در صورت تکمیل زیرساخت‌های نمایندگی، بخش تایید اسناد در نمایندگی توسط وزارت امور خارجه ایجاد شده و مدارک تحصیلی، گواهی‌های کنسولی، تجاری و بازرگانی در نمایندگی تایید شوند.

نماینده عالی وزارت امور خارجه در خراسان شمالی ادامه داد: نمایندگی طرح‌ها و برنامه‌های کلان و راهبردی بسیاری را خصوصاً در بخش دیپلماسی سیاسی و برقراری ملاقات‌های دوجانبه مدیران استان و طرف‌های خارجی، ارتقای دیپلماسی اقتصادی و تجاری و جذب سرمایه‌گذاری خارجی در دستور کار دارد که پیگیری گشایش معابر و بازارچه‌های مرزی استان یکی از مهم‌ترین آن‌ها است.

وی تاکید کرد: ما باید تلاش کنیم کلام مقام معظم رهبری مبنی بر ارتقای استان به سطح 10 استان اول کشور را اجرایی کنیم و عملکرد نمایندگی در همین مدت کوتاه حاکی از آن است که فعالیت نمایندگی وزارت خارجه در عملی شدن این خواسته مهم رهبری بسیار تأثیرگذار است.

انتهای پیام/63002/ط40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول