اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل خبر داد

راه‌اندازی 2 ایستگاه مطالعه در فاز پنجم

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: در فاز پنجم راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه در استان اردبیل دو ایستگاه جدید در شهرهای مختلف راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی 2 ایستگاه مطالعه در فاز پنجم

صادق فرهمندامین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر 12 ایستگاه مطالعه در سطح استان اردبیل در مناطق مختلف و پرجمعیت راه‌اندازی شده و در کنار آن شاهد حضور گسترده مردم در این ایستگاه‌ها برای استفاده بهینه و مطلوب هستیم.

وی عنوان کرد‌: در پنجمین فاز در راه‌اندازی این ایستگاه‌ها،‌ ایستگاه بیمارستان ولیعصر (عج) مشگین‌شهر امروز راه‌اندازی شده و ایستگاه چهاردهم نیز در بیمارستان ارس تامین اجتماعی پارس‌آباد فعالیت خود را در روزهای آینده آغاز می‌کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با بیان اینکه در 15 عنوان کتاب‌های متنوع و پربیننده در این ایستگاه‌ها در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است، گفت: تلاش ما بر این است تا در این ایستگاه‌ها کتاب‌های جدید به سرعت در اختیار مخاطبان قرار گیرد و فضایی را فراهم کردیم تا هم علاقه‌مندان در همان ایستگاه به مطالعه بپردازند و هم اینکه 15 روز کتاب را به امانت برده و از آن بهره بگیرند.

فرهمندامین نهادینه شدن عادت به مطالعه را در جامعه یکی از راهکارهای توسعه فرهنگی و ارزشی بیان کرد و افزود: آنچه که در این باب نقطه ارزشمند و با اهمیت به نظر می‌رسد گرایش به مطالعه و امر کتابخوانی است که هر روز می‌تواند سرانه مطالعه را افزایش داده و به اعتلای روز افزون این فرهنگ کمک کند.

این مسئول تاکید کرد: ما در فصول مختلف کتاب‌های موجود در این ایستگاه‌ها را بروز‌رسانی می‌کنیم تا امر استقبال از ایستگاه‌های مطالعه افزایش یافته و زمینه و بستری فراهم آید تا امر کتاب و کتابخوانی به صورت جدی و با اولویت تعیین شده گسترش یافته و مردم نیز روز به روز از این فضا بهره‌مند شوند.

دبیر انجمن کتابخانه‌های عمومی استان بیشترین راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه را مربوط به اردبیل و مراکز پرجمعیت نظیر بانک‌ها، بیمارستان‌ها‌، مصلی‌ها، مساجد و برخی از مکان‌های پرتردد اعلام کرد و ادامه داد: تلاش جدی در این حوزه بر این است تا امکان دسترسی مردم به کتاب بیش از هر زمان دیگر گسترش یافته و در این باب خود خانواده‌ها فرزندانشان را بیشتر و بهتر با کتاب و مطالعه مانوس کنند.

فرهمند امین به جایگاه برتر استان در شاخص راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه و جابجایی کتب در این ایستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: از این لحاظ استان اردبیل در رتبه پنجم قرار دارد.

وی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل خاطرنشان کرد: بیش از 97 هزار نسخه کتاب در چهار فاز به ایستگاه‌های مطالعه تزریق شده و در این مدت 60 هزار نسخه کتاب نیز از این ایستگاه‌ها به امانت رفته است که 41 هزار نسخه به صندوق‌ها برگشت داده شده است.

انتهای پیام/62005/س40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول