اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان استانی و شهرستانی

ایستگاه مطالعه کتاب بیمارستان امام حسین(ع) گلپایگان افتتاح شد

با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اصفهان بیست و هفتمین ایستگاه مطالعه کتاب استان اصفهان در بیمارستان امام حسین(ع) گلپایگان افتتاح شد.

ایستگاه مطالعه کتاب بیمارستان امام حسین(ع) گلپایگان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان پیش از ظهر امروز با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان، امام جمعه، فرماندار، اعضای شورای اسلامی شهرگوگد و گلشهر، مسئولان شهرستانی بیست و هفتمین ایستگاه مطالعه کتاب استان اصفهان در بیمارستان امام حسین(ع) گلپایگان افتتاح شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اصفهان در این آیین بیان کرد: این ایستگاه نخستین ایستگاه مطالعه کتاب در شهرستان گلپایگان است و تعداد کتاب‌های اختصاص یافته تا پایان فاز چهارم به هشت هزار جلد کتاب خواهد رسید و در صورت استقبال گسترده مردم از طرح کتاب، میزان کتاب‌های اختصاص یافته به ایستگاه بیمارستان امام حسین(ع) به 40 هزار جلد افزایش پیدا می‌کند. 

غلام‌رضا یاوری با بیان اینکه تاکنون چهار فاز از طرح ملی ایستگاه‌های مطالعه در استان اصفهان به اجرا درآمده است، تصریح کرد: فازهای اول و دوم در شهر اصفهان، فاز سوم در شهرهای اصفهان، خوانسار، خمینی‌شهر، نجف‌آباد و کاشان، فاز چهارم در شهرهای اصفهان، شاهین‌شهر، شهرضا، گلپایگان و لنجان و فاز پنجم در شهرهای اصفهان، خمینی‌شهر، کاشان و نجف‌آباد اجرا خواهد شد پس تا پایان فاز چهارم این طرح در 9 شهرستان به اجرا درآمده است.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه مطالعه بیمارستان امام حسین(ع) گلپایگان ایستگاه شماره 27 استان اصفهان است که افتتاح می‌شود، خاطرنشان کرد: ایستگاه شماره 28 بیمارستان شهدای لنجان خواهد بود.

*افتتاح یک هزار ایستگاه مطالعه کتاب تا پایان فاز دهم

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اصفهان به تعداد ایستگاه‌های مطالعه کتاب در سطح کشور نیز اشاره کرد و افزود: تا پایان فاز دهم یک هزار ایستگاه در سطح کشور افتتاح می‌شود و تعداد ایستگاه‌های مطالعه تا پایان فاز چهارم به 500 ایستگاه و تعداد کتاب‌های توزیع شده تا پایان فاز چهارم به 8 میلیون جلد کتاب خواهد رسید.

یاوری در ادامه به تعداد ایستگاه‌های مطالعه در سطح استان نیز پرداخت و گفت: تعداد ایستگاه‌های مطالعه تا پایان فاز دهم به 61 ایستگاه خواهد رسید که شش درصد کل ایستگاه‌های مطالعه کشور را به خود اختصاص خواهد داد.

وی تصریح کرد:  تعداد ایستگاه‌های مطالعه در سطح استان اصفهان تا پایان فاز چهارم 28 ایستگاه و تعداد کتاب‌های توزیع شده تا پایان فاز چهارم به 730 هزار جلد افزایش خواهد یافت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اصفهان تاکید کرد: تاکنون چهار فاز از طرح ملی ایستگاه‌های مطالعه در استان اصفهان به اجرا درآمده است که در فاز نخست پنج ایستگاه، فاز دوم شش ایستگاه، در فاز سوم 10 ایستگاه و در فاز چهارم هفت ایستگاه در حال راه‌اندازی است که بدین ترتیب مجموع ایستگاه‌ها تا پایان فاز چهارم به 28 ایستگاه می‌رسد.

یاوری استقبال مردم از طرح ایستگاه مطالعه کتاب را خوب ارزیابی کرد و افزود: تاکنون500 هزار جلد کتاب توسط مردم به امانت رفته و بازگردانیده شده است و در فاز چهارم 1.5 میلیارد تومان کتاب خریداری شده است.

* مطالعه کتاب در نظام خانواده نهادینه شود

امام جمعه گلپایگان هم در این آیین اظهار کرد: یکی از راه‌های ارتقای فکر و اندیشه مطالعه کتاب است و امیدواریم مردم از این ظرفیت که در اختیارشان قرار گرفته است بهره‌برداری لازم را داشته باشند.

حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیلی به جایگاه مطالعه کتاب در خانواده‌ها اشاره کرد وافزود: اگر بخواهیم از معضلات جامعه جلوگیری کنیم باید فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی را از کودکی به فرزندانمان بیاموزیم. 

وی با تاکید بر اینکه مطالعه کتاب باید در نظام خانواده نهادینه شود،گفت: مطالعه مفید در رشد و تعالی جوانان و نوجوانان تأثیر بسزایی دارد.

انتهای پیام/63014/ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول