اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان خبر داد

راه‌اندازی 13 ایستگاه مطالعه در کردستان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان گفت: از ابتدای اجرای طرح ایستگاه‌های مطالعه تاکنون 13 سازه در شهرستان‌های استان راه‌اندازی شده است.

راه‌اندازی 13 ایستگاه مطالعه در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل احمدی صبح امروز در جمع کارکنان این اداره‌کل اظهار کرد: برای نخستین بار در کشور؛ بانک ملت شعبه مرکزی سنندج اقدام به تبلیغ ایستگاه مطالعه در برگه‌های نوبت‌دهی خود کرده است.

به گفته وی، این اقدام پس از استقرار سازه ایستگاه مطالعه در بانک مذکور که در هفته کتاب و کتابخوانی سال‌جاری صورت گرفت آغاز شده است.

وی با تقدیر از این حرکت فرهنگی بیان کرد: اقدام بانک ملت شعبه مرکزی سنندج در تبلیغ ایستگاه مطالعه و جلب توجه عمومی به کتابخوانی گام مهمی در پیشبرد توسعه فرهنگی است.

وی نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی را در گرو توجه و حمایت مسئولان بیان کرد و افزود: مسئولان باید دغدغه فرهنگی داشته باشند و سعی کنند با اقدامات و پشتیبانی از نهادهای متولی به امر ترویج مطالعه کمک کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان عنوان کرد: از ابتدای اجرای طرح ایستگاه‌های مطالعه تاکنون 13 سازه در شهرستان‌های سنندج، سقز، دیواندره، کامیاران و قروه راه‌اندازی شده است.

احمدی با اشاره به اینکه بانک‌ها از مکان‌های مورد تائید برای راه‌اندازی ایستگاه مطالعه هستند، افزود: با توجه به اینکه شعبات بانک‌ها از مکان‌هایی است که افراد ممکن است زمانی را برای انجام اموراتشان منتظر بمانند ساماندهی این زمان با جلب آنها به مطالعه خیلی مهم و اثرگذار است.

به گفته وی، تاکنون چهار سازه ایستگاه مطالعه در چهار شعبه بانک در شهرستان‌های سنندج، سقز و دیواندره راه‌اندازی شده است که در صورت استقبال عمومی تعداد آنها افزایش خواهد یافت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان عنوان کرد: راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه در مکان‌های پرتردد از طرح‌های بسیار اثربخش نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بوده که خوشبختانه بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

احمدی بیان کرد: اجرای این طرح موجب ساماندهی اوقات فراغت مردم و ارتقای شاخص سرانه مطالعه در جامعه شده است که در نهایت به توسعه فرهنگی منجر می‌شود.

انتهای پیام/79002/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول