اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل خبر داد

رتبه سوم اردبیل در برگشت کتب امانت رفته از ایستگاه‌های مطالعه

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: استان اردبیل با برگشت 63.7 درصد کتب به امانت رفته از ایستگاه‌های مطالعه توانست در این حوزه در جایگاه سوم قرار گیرد.

رتبه سوم اردبیل در برگشت کتب امانت رفته از ایستگاه‌های مطالعه

صادق فرهمند امین در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در بررسی‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، استان اردبیل به لحاظ راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه و نیز جابجایی کتب این ایستگاه‌ها توانست در جمع پنج استان برتر کشور قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 12 ایستگاه مطالعه شامل 10 ایستگاه در اردبیل، یک ایستگاه در پارس‌آباد و یک ایستگاه در مشگین‌شهر به مردم کتاب‌دوست استان اردبیل خدمات‌رسانی می‌کنند که البته درصدد هستیم با ارتقای سهمیه استان، این تعداد را افزایش دهیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل یادآور شد: همچنین استان اردبیل با برگشت 7/63 درصد کتب به امانت رفته از ایستگاه‌های مطالعه توانست در این حوزه در جایگاه سوم قرار گیرد.

فرهمند امین افزود: این ایستگاه‌ها با هدف در دسترس قرار دادن کتاب برای عموم مردم راه‌اندازی شده و فعالیت می‌کنند.

این مسئول تصریح کرد: همه تلاش ما این است که فرهنگ مطالعه را با ترویج کتابخوانی در بین مردم نهادینه کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از دریافت بیش از 97 هزار نسخه کتاب در چهار فاز ایستگاه‌های مطالعه و امانت 60 هزار نسخه کتاب از این ایستگاه‌ها در طول 9 ماه اول سال خبر داد.

فرهمند امین ادامه داد: از این تعداد بیش از 41 هزار نسخه کتاب به صندوق ایستگاه‌های مطالعه برگشت داده شده‌اند.

وی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل عنوان کرد: طبق بررسی‌های اداره کل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور کتابخوانان استان در شهریور ماه و پائیز امسال نسبت به سایر استان‌های کشور بیشترین تعداد برندگان و اخذ جوایز در مسابقات کتابخوانی آنلاین را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با بیان اینکه این موفقیت‌ها نشانگر دو نکته بسیار مهم است،‌ ادامه داد: علاقه همشهریان اردبیلی و کتابخوانان شهرستان‌های مختلف استان اردبیل به کتابخوانی و مطالعه روز به روز بیشتر می‌شود.

فرهمند امین تاکید کرد: موضوع دوم پر اهمیت در این موفقیت حضور پررنگ این کتابخوانان در عرصه مطالعه در فضای مجازی است که هر دو مورد مایه خرسندی و امیدواری نسبت به توسعه فرهنگی بیش از پیش استان اردبیل است.

این مسئول ابراز داشت: طبق بررسی‌های صورت گرفته بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان و برندگان از نقاط محروم استان اردبیل و حتی نقاط روستایی هستند که این امر جای خوشحالی دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل یادآور شد: شبکه کتابخوانان حرفه‌ای به آدرس www.booki.ir با برگزاری منظم مسابقات کتابخوانی آنلاین و امکانات دیگری از جمله آرشیو بیش از 400 هزار عنوان کتاب نقش بسزایی را در ترویج فرهنگ مطالعه داشته است.

فرهمند امین در پایان سخنان خود گفت: بیش از 8 هزار نفر از علاقه‌مندان استان اردبیل در شبکه کتابخوانان حرفه‌ای عضو هستند.

انتهای پیام/62005/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول