اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان خبر داد

افتتاح شانزدهمین ایستگاه مطالعه در دفتر امام جمعه

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از افتتاح شانزدهمین ایستگاه مطالعه در دفتر امام جمعه همدان خبر داد.

افتتاح شانزدهمین ایستگاه مطالعه در دفتر امام جمعه

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ظهر امروز فاز پنجم ایجاد ایستگاه‌های مطالعه و شانزدهمین ایستگاه مطالعه در دفتر امام جمعه همدان افتتاح شد.

مدیرکل کتابخانه‌‎های عمومی استان همدان در حاشیه افتتاح این ایستگاه مطالعه اظهار کرد: 16 ایستگاه مطالعه در استان ایجاد شده که 10 مورد آن در همدان و مابقی در فامنین، نهاوند، ملایر، تویسرکان و اسدآباد است.

ارشاد استعدادی با بیان اینکه این میزان ایستگاه مطالعه تا پایان سال به 22 ایستگاه می‌رسد، افزود: 243 هزار و 500 جلد کتاب هم به ایستگاه‌های مطالعه اختصاص یافته و میانگین استفاده از کتب ایستگاه مطالعه از امانت در کتابخانه‌ها بیشتر است.

وی تصریح کرد: هر چه کتاب در دسترس‌تر باشد، تسهیل در دسترسی صورت گرفته و مردم جذب شده و جلب به کتابخوانی می‌شوند.

مدیرکل کتابخانه‌‎های عمومی همدان از استقبال زیاد شهروندان از این ایستگاه‌های مطالعه خبر داد و بیان داشت: 38 درصد کتاب‌هایی که از ایستگاه مطالعه برده شده، بازگردانده شده که آمار مطلوبی است.

وی با بیان اینکه در هر ایستگاه مطالعه 15 عنوان کتاب قرار گرفته است، افزود: برای هر ایستگاه در هر فاز 12 هزار جلد کتاب را در همان 15 عنوان کتاب در نظر می گیریم.

استعدادی با تأکید بر اینکه کارشناسی در این زمینه هر ایستگاه مطالعه را بازرسی می‌کند، افزود: این فرد با مسئول مراکز ارتباط دارد تا باکس‌ها خالی نباشد.

وی با بیان اینکه کتاب‌ها به صورت چرخشی در پنج فاز کتابخانه در گردش است، یادآور شد: سازمان نظام پزشکی با همکاری کتابخانه‌ها کتبی را دریافت کرده، تا این کتب در مطب‌ها توزیع شود.

مدیرکل کتابخانه‌‎های عمومی همدان با بیان اینکه ایجاد ترولی کتاب در بیمارستان اتفاق مبارکی است، یادآور شد: توزیع کتاب در بین بیماران بسیار جالب توجه است که توسط انجمن خیرین انجام می‌شود.

انتهای پیام/89003/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول