اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور جمعی از مسئولان

سیزدهمین ایستگاه مطالعه کردستان بهره‌برداری شد

سیزدهمین ایستگاه مطالعه استان کردستان با حضور جمعی از مسئولان در دادگستری قروه به بهره‌برداری رسید.

سیزدهمین ایستگاه مطالعه کردستان بهره‌برداری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، شنبه‌شب سیزدهمین ایستگاه مطالعه استان کردستان با حضور جمعی از مسئولان در دادگستری قروه به بهره‌برداری رسید.

این ایستگاه 15 سلول با 600 جلد کتاب در 60 عنوان است که ماهانه بالغ بر 20 جلد از آن شارژ در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد و 15 عنوان آن به خردسالان و نوجوانان اختصاص دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان در مراسم بهره‌برداری از این طرح گفت: سهمیه ابلاغی استان در سال‌جاری 15 ایستگاه بوده که تاکنون هشت ایستگاه در سنندج، 2 ایستگاه در سقز، یک ایستگاه در دیواندره، یک ایستگاه در کامیاران و یک ایستگاه در قروه راه‌اندازی شده است.

اسماعیل احمدی عنوان کرد: تا پایان سال یک ایستگاه در بیجار و یک ایستگاه دیگر نیز در دیواندره راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 100 هزار جلد کتاب در این ایستگاه‌ها موجود است، تصریح کرد: این میزان در مقایسه با 700 هزار جلد کتاب موجود در کتابخانه‌های عمومی استان، حجم بالایی است.

این مسئول ایستگاه مطالعه مجتمع قضایی شهید بهشتی سنندج از فعال‌ترین ایستگاه‌های مطالعه در استان است.

احمدی افزود: این ایستگاه‌ها بر اساس میزان مراجعات مردمی و بیشترین اتلاف وقت، در ادارات سطح استان راه‌اندازی می‌شود که در نیمه نخست سال آینده تعداد این ایستگاه‌ها در قروه به 3 ایستگاه افزایش بافت.

به گفته مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان در ایستگاه‌های مطالعه مخاطبین عموم مردم هستند و این طرح در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر در دسترس قرار گرفتن کتاب برای عموم، در سطح استان اجرایی شده است.

وی استقبال مردم استان از این طرح را بسیار خوب توصیف کرد و ابراز داشت: مردم استان پس از استفاده از کتاب‌های موجود در ایستگاه‌ها یا آنها را بازگردانده‌اند و یا مبلغ تعیین شده را به شماره حساب‌های قید شده در پشت کتاب‌ها واریز کرده‌اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: تنوع کتاب‌های موجود در ایستگاه‌های مطالعه که مبتنی بر سن و جنس و سطح سواد است، موجب شده تا این طرح به عنوان یک رفتار درست فرهنگی در بین مردم استان نهادینه شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان اجرای طرح ایستگاه‌های مطالعه را بسیار مهم ارزیابی کرد و اضافه کرد: این طرح در واقع اعتماد به مردم و تلاشی اثرگذار به منظور ارتقای شاخص سرانه مطالعه است.

احمدی مخاطب‌محور بودن را از عوامل موثر در توجه بیشتر عموم به ایستگاه‌های مطالعه برشمرد و گفت: هر چه کتاب‌های موجود در ایستگاه‌ها مطالعه تنوع بیشتری داشته باشد، مردم بیشتری به سوی آنها جذب می‌شوند.

وی با تاکید بر لزوم حمایت مسئولان از اجرای طرح ایستگاه‌های مطالعه، عنوان کرد: خوشبختانه بیشتر مسئولان استان رویکرد مثبتی نسبت به طرح مذکور دارند و این امر روند اجرای طرح را تسهیل می‌کند.

این مسئول در پایان با اشاره به اینکه بیشترین مخاطب در ایستگاه‌های مطالع در کردستان، خردسالان هستند، اذعان داشت: این طرح به خوبی توانسته است، کمبود منابع مطالعاتی در استان را جبران کند.

انتهای پیام/79009/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول