اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قالب طرح احسان دانش‌آموزی

41 هزار قلک نیکوکاری در مدارس زنجان توزیع شد

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان زنجان گفت: در قالب طرح احسان دانش‌آموزی 41 هزار قلک در مدارس این شهرستان توزیع شد.

41 هزار قلک نیکوکاری در مدارس زنجان توزیع شد

اصغر پناهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: دانش‌آموزان آینده‌سازان جامعه هستند، از همین رو رسیدگی به امور این گروه از مددجویان همواره مورد توجه امدادگران است.

وی با اشاره به برخی از خدمات قابل ارائه توسط کمیته امداد در حمایت از دانش‌آموزان اضافه کرد: ارائه خدمات فرهنگی شامل توزیع لوازم مدرسه، پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان، برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف و همچنین ارائه خدمات مشاوره تحصیلی از جمله اقداماتی است که کمیته امداد در حمایت از دانش‌آموزان انجام می‌دهد.

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان با اشاره به اجرای طرح‌های مشارکتی در حمایت از دانش‌آموزان و بهره‌گیری از ظرفیت خیرین در این زمینه تصریح کرد: طرح احسان دانش‌آموزی از جمله طرح‌های حسنه‌ای است که در حمایت از این گروه اجرا می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه طرح احسان دانش‌آموزی با توزیع قلک‌های مقوایی در بین دانش‌آموزان اجرا می‌شود، ادامه داد: توزیع این قلک‌ها از نخستین روز دی‌ماه در مدارس استان انجام شده و در اواخر بهمن‌ماه نیز کار جمع‌آوری قلک‌ها انجام می‌شود.

پناهی با اشاره به اینکه امسال نیز در قالب طرح احسان دانش‌آموزی 41 هزار قلک مقوایی در مدارس ابتدایی و متوسطه دور اول توزیع شده است، ادامه داد: 50 درصد از کمک‌های جمع‌آوری شده در این طرح در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد تا در بین دانش‌آموزان نیازمند شاغل به تحصیل در مدارس توزیع شود.

وی خاطرنشان کرد: 50 درصد بقیه نیز توسط کمیته امداد و در بین دانش‌آموزانی که زیرپوشش این نهاد هستند، توزیع می‌شود.

*برگزاری دوره آموزش فنی و حرفه‌ای برای مددجویان زنجانی

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان در ادامه با ارائه گزارشی از سایر اقدامات انجام شده توسط این نهاد در سال‌جاری اظهار کرد: ایجاد اشتغال برای مددجویان از عمده اقداماتی بوده که در حمایت از جامعه هدف انجام شده است.

این مسئول با بیان اینکه اشتغال پایدار برای مددجویان و توانمندسازی آنها از جمله اهداف والای کمیته امداد است، خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان با برگزاری دوره‌های آموزشی صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: این دوره‌ها با همکاری فنی‌ و ‌حرفه‌ای و براساس استعداد‌سنجی صورت گرفته برگزار می‌شود.

پناهی با اشاره به اینکه اخیراً نیز برای 18 نفر از مددجویان زنجانی دوره آموزش‌های فنی‌ و حرفه‌ای برگزار شده است، افزود: اعتبار هزینه شده برای این دوره 30 میلیون ریال است.

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان با اشاره به تاثیرات مثبت برگزاری دوره‌های آموزشی برای مددجویان گفت: آموزش مهارت‌های فنی به مددجویان موجب پایداری طرح‌های اشتغال می‌شود.

انتهای پیام/73005/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول