اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 9 ماه گذشته

2 هزار جلسه مشاوره فردی در مراکز کمیته امداد لرستان تشکیل شد‌

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی لرستان گفت: طی 9 ماه گذشته 2 هزار و 754 جلسه مشاوره فردی با حضور یک هزار و 112 نفر از مددجویان در مراکز کمیته امداد، اردوگاه‌ها و کانون‌ها لرستان تشکیل شده است.

2 هزار جلسه مشاوره فردی در مراکز کمیته امداد لرستان تشکیل شد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، بهنام فروتن‌نیا عصر امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد افزود: طی 9 ماه گذشته 2 هزار و 754 جلسه مشاوره فردی با حضور یک هزار و 112 نفر از مددجویان و همچنین 6 هزار و 398 جلسه راهنمایی فردی با حضور 6 هزار و 208 نفر در مراکز کمیته امداد، اردوگاه‌ها و کانون‌ها تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه در این راستا 6 هزار و 981 نفر از مددجویان از خدمات رایگان مشاوره بهره‌مند شده‌اند، اظهار کرد: خدمات مشاوره‌ای و راهنمایی کمیته امداد نقش مهمی در توانمندسازی خانواده‌های امداد دارد.

فروتن‌نیا یادآور شد: پس از گذشت سه سال از اجرای طرح نظام جامع آموزشی تربیتی خانواده مشاوره و راهنمایی فردی و گروهی به عنوان یک دستاورد مهم در عرصه توانمندسازی روحی، روانی و فکری خانواده‌های امداد تلقی می‌شود.

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد استان لرستان گفت: حضور مشاوران در بین خانواده‌ها و اعتمادسازی با مخاطبان، شناسایی آسیب‌ها و درمان آن، پیشگیری از بروز آسیب‌های روانی، هدایت تحصیلی، شغلی و... از جمله خدمات طلایی امداد به خانواده‌های تحت حمایت است.

فروتن‌نیا اظهار داشت: طی 9 ماه گذشته 901 جلسه در قالب مشاوره‌های گروهی برای 17 هزار و 182 نفر از مددجویان برگزار شده است.

وی تصریح کرد: موضوعات مطرح شده در این جلسات در رابطه با مهارت‌های زندگی، پیشگیری از اعتیاد، بهداشت روانی، تحصیلی، تربیتی شغلی، دغدغه گذشته و نگرانی آینده، افزایش اعتماد به نفس، فرهنگ کار و تلاش و امید به زندگی بوده است.

این مسئول در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر 18 هزار و 308 دانش‌آموز زیر‌پوشش این سازمان قرار دارد.

فروتن اظهار داشت: در حال حاضر 8 هزار و 524 ‌دانشجو در استان لرستان از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به حمایت‌های کمیته امداد از دانشجویان گفت: کمیته امداد کمک هزینه دانشجویان در دانشگاه‌های علمی کاربردی، دانشگاه آزاد، دانشگاه غیرانتفاعی و دانشگاه پیام نور را پرداخت می‌کند.

فروتن اضافه کرد: کمیته امداد استان به 2 هزار و 661 نفر کمک هزینه تحصیلی و 559 دانشجو هزینه ایاب و ذهاب پرداخت می‌کند.

مدیر فرهنگی کمیته امداد استان لرستان ‌اظهار داشت: 3 هزار و 202 نفر از دانشجویان زیرپوشش این نهاد در دانشگاه پیام‌نور استان تحصیل می‌کنند.

فروتن گفت: کمک هزینه در مقطع کاردانی 200 هزار در مقطع کارشناسی 300 تا 400 هزار تومان و کارشناسی ارشد 500 هزار تومان و دکترا یک میلیون تومان است.

انتهای پیام/2304/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول