اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کرمان:

جشن خودکفایی 6300 خانوار کمیته امداد کرمان برگزار می‌شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان گفت: جشن خودکفایی و کاریابی 6 هزار و 300 خانوار کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان در بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود.

جشن خودکفایی 6300 خانوار کمیته امداد کرمان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، وحید میرزایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جشن خودکفایی و کاریابی 6 هزار و 300 خانوار کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان در بهمن ماه سال جاری با حضور سرپرست کمیته امداد کشور و معاونان وی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خشکسالی‌های سال‌های اخیر در کرمان مشکلات بسیار زیادی را برای اقشار کم‌درآمد ایجاد کرده است، ‌ابراز داشت: بارش برف و باران در سال جاری موجب خوشحالی مردم و به ویژه کشاورزان و دامداران زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان افزود: اقدامات رسانه‌های استان کرمان موجب افزایش اعتمادسازی مردم نسبت به کمیته امداد امام خمینی (ره) شده که این امر قابل تقدیر است.

میرزایی عنوان کرد: توانمندسازی خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) برای رسیدن به توانمندسازی اقتصادی مهمترین رویکرد این نهاد است.

وی ادامه داد: تیم‌های مشاوره و مددکاری در مدیریت‌های شهرستانی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان بحث شناخت و بررسی مشکلات روحی، روانی و مشکلات فکری خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد را در اولویت کاری خود قرار داده‌اند.

میرزایی بیان کرد: افرادی که تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان قرار می‌گیرند، آموزش‌های لازم را بر اساس توانمندی‌های شخصی و ظرفیت‌های منطقه‌ای دریافت می‌کنند و پس از دریافت تسهیلات از منابع کمیته امداد و بانک‌های عامل زمینه اشتغال آنها فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: از نگهداشت مددجویان در مجموعه کمیته امداد امام خمینی (ره) خودداری می‌کنیم و در مرحله نخست توانمندسازی خانواده‌ها دنبال می‌شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: بخشی از خانوارهایی که در دوم بهمن ماه جاری در جشن خودکفایی شرکت می‌کنند از همان افرادی هستند که در ابتدای ورود به کمیته امداد توانمندی‌هایشان مورد شناسایی قرار گرفته است و با استفاده از امکانات کمیته امداد به خودکفایی رسیده‌اند.

میرزایی اظهار داشت: از مجموع 6 هزار و 300 خانوار کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان که به خودکفایی رسیده‌اند، 4 هزار و 600 خانوار با استفاده از تسهیلات اشتغالزایی زمینه خوداشتغالی آنها فراهم شده و یک هزار و 700 نفر هم به واسطه مؤسسات کاریابی مورد قرارداد کمیته امداد مشغول به کار شده‌اند.

وی اذعان داشت: 400 طرح کشاورزی، یک هزار و 100 طرح دامپروری و 200 طرح صنایع دستی برای ایجاد اشتغال مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان اجرا شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان بیان کرد: همیاری، کمک و نظارت کمیته امداد امام خمینی (ره) همچنان با خانوارهای زیرپوشش این مجموعه ادامه می‌یابد تا خانوارها بتوانند به صورت تولیدکننده حرفه‌ای وارد بازار کار شوند.

میرزایی یکی از مشکلات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان در بخش اشتغالزایی را کمبود منابع ذکر کرد و افزود: 6 هزار پرونده در کمیته امداد کرمان برای اشتغالزایی تشکیل شده است، اما با کمبود اعتبار روبه‌رو هستیم.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به راستی‌آزمایی که از سوی دولت صورت گرفته است، کمیته امداد امام خمینی (ره) کمترین میزان انحراف را در زمینه دریافت تسهیلات اشتغالزایی داشته و در تولید ناخالص ملی نقش‌آفرین بوده است.

انتهای پیام/80019/ش40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول