اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

حضور 80 هزار نفری مردم یاسوج در نمایشگاه کتاب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اتفاقی نادر در عرصه فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد رخ داد جایی که در طول یک هفته مردم یاسوج با حضور 80 هزار نفری خود 350 میلیون تومان هزینه خرید کتاب کردند.

حضور 80 هزار نفری مردم یاسوج در نمایشگاه کتاب

امین کمالوندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج و همزمان با پایان نمایشگاه یک هفته‌ای کتاب در شهر یاسوج اظهار کرد: باید قبل از هر صحبتی و ارائه آمارهایی که در طول این یک هفته برپایی نمایشگاه کتاب به دست آمد چند تشکر ویژه از همراهان و مددکاران خود در این چند روز داشته باشم.

وی با تقدیر از همه رسانه‌هایی که در طول این هفته وظیفه و رسالت اطلاع‌رسانی خود را انجام دادند از سه رسانه فارس، ایرنا و صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد به صورت ویژه تقدیر کرد و گفت: خبرهایی که در طول چند روز از طریق این رسانه‌ها منتشر شد کم‌نظیر بود.

وی گفت: باید از معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد دکتر فتاح محمدی و همچنین مدیرکل اجتماعی استانداری حجت‌الاسلام میرمحمدی به صورت ویژه تشکر کنم.

کمالوندی افزود: همدلی و همراهی این مسئولان موجب شد که هماهنگی‌های لازم برای کمک به ارشاد در زمینه برگزاری با نظم نمایشگاه محقق شود.

این مسئول در ادامه از نیروی انتظامی به دلیل ایجاد نظم و امنیت و همچنین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برای برپایی ایستگاه‌های نقاشی کودکان در روزهایی برپایی نمایشگاه قدردانی کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با تأکید بر این که در راه برپایی نمایشگاه از سوی هیچ دستگاهی کمک مالی و حمایت نشدیم، بیان داشت: در همین خصوص 30 میلیون تومان هم بدهکار شدیم و در جلسه‌ای با نماینده مردم بویراحمد و دنا بر این نکته تأکید کردم که تا پایان سال حتی یک ریال هم برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری پول در اختیار نداریم.

کمالوندی در ادامه از بالا رفتن وزن فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد با برگزاری نمایشگاه کتاب به صورت آبرومندانه سخن به میان آورد و گفت: سال گذشته به این دلیل نمایشگاه کتاب را برگزار نکردیم چرا که پول نداشتیم اما امسال بدون پول اما با همت عالی این کار را کردیم تا وزن فرهنگی استان و عیار آن در کشور مشخص شود، هر چند که 30 میلیون تومان هم بدهکار شدیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با مقایسه آمار نمایشگاه کتاب یاسوج و برخی شهرهای همجوار از جمله شیراز تصریح کرد: فروش ما به نسبت دو برابر دیگران بود و جالب است بدانید در این یک هفته 230 میلیون تومان بن کتاب فروخته شد.

وی فروش قطعی کتاب در این نمایشگاه در طول یک هفته را 350 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: اتفاق بزرگ فرهنگی است که مردم یاسوج علاوه بر هزینه‌های روزمره خود، 350 میلیون تومان کتاب به خانه‌ها برده‌اند و باید این رخداد بزرگ را در عرصه فرهنگی استان به فال نیک بگیریم.

کمالوندی از فروش 27 هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه خبر داد و با بیان این‌که 80 هزار نفر از نمایشگاه کتاب یاسوج در سردترین روزهای سال و شاید سردترین روزهای دهه گذشته بازدید کردند، تصریح کرد: بازدید 80 هزار نفر از 670 هزار نفر مردم استان در نوع خود در سطح کشور به نسبت جمعیت کم‌نظیر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان آماری در همین خصوص گفت: اگر کل شهر یاسوج را 100 هزار نفر در نظر بگیریم یعنی 80 درصد مردم در این نمایشگاه برای بازدید و خرید حضور پیدا کردند.

کمالوندی با تأکید بر این که یک دست در هیچ کاری صدا ندارد، افزود: همه اتفاقات خوبی که در نمایشگاه کتاب یاسوج افتاد را اگر در کنار سرمای بی‌سابقه 10 سال اخیر بگذاریم خواهیم دید که هیچ چیز جلودار عدم حضور مردم در نمایشگاه کتاب نبود. 

انتهای پیام/2571/صا30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول