اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

استقبال بی‌نظیر یاسوجی‌ها از نمایشگاه بزرگ کتاب

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد استقبال از نمایشگاه بزرگ کتاب یاسوج را مناسب ارزیابی کرد و گفت: نباید تنها خرید کتاب را ملاک قرار داد از این‌رو نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید در سطح جامعه نهادینه شود.

استقبال بی‌نظیر یاسوجی‌ها از نمایشگاه بزرگ کتاب

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام سید علی‌فتح میرمحمدی پیش ‌از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران مرکز استان به برگزاری نمایشگاه کتاب در مرکز کهگیلویه و بویراحمد اشاره و اظهار کرد: با توجه به این‌که نمایشگاه در شرایط زمانی سختی برگزار شد اما با این وجود استقبال مناسب ارزیابی شد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به آغاز بارندگی و بارش سنگین برف در آغازین روز افتتاح نمایشگاه کتاب اشاره کرد و گفت: با وجود بارندگی سنگین در شهرستان بویراحمد و تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و دستگاه‌ها مشکلات زیادی در روند تردد و عبور و مرور مردم صورت می‌گرفت که با این وجود استقبال مناسب ارزیابی شد.

این مسئول با بیان ارزیابی مناسب از استقبال مردمی از نمایشگاه بزرگ کتاب در یاسوج، اظهار کرد: با توجه به چند بازدید صورت گرفته در دو نوبت صبح و عصر از نمایشگاه استقبال مناسب بود به گونه‌ای که تردد به کندی صورت می‌گرفت.

وی با تاکید بر این‌که به گفته مجموعه فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد 230 میلیون بن خرید کتاب به فروش رسیده است، گفت: نباید تنها خرید کتاب را ملاک قرار داد از این‌رو نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید در سطح جامعه نهادینه شود.

حجت‌الاسلام میرمحمدی برگزاری جلسات تخصصی با حضور نویسندگان، اصحاب قلم، اساتید حوزه و دانشگاه با موضوع کتاب و کتابخوانی از برنامه‌های خوب و ارزشمند حاشیه برگزاری نمایشگاه کتاب یاسوج عنوان کرد و گفت: با نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در سطح استان و جامعه می‌توان شاهد استقبال بیشتر آحاد مردم از چنین نمایشگاه‌هایی باشیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر این‌که با برنامه‌ریزی علاقه‌مندان به کتاب می‌توانند کتاب‌های مورد نیاز خود را خریداری کنند و اطلاعات را افزایش دهند، گفت: افرادی هستند که بدون آگاهی کتابی را خریداری می‌کند و استفاده لازم را از آن ندارند.

این مسئول اذعان کرد: در صورتی‌که نمایشگاه‌های کتاب به سمت و سوی تخصصی در موضوعات مختلفی از جمله اجتماعی، سیاسی، دینی، مذهبی در غرفه‌های مشخص شده باشند تمایل و تصمیم‌گیری برای خرید کتاب بهتر است و استقبال به نوعی پرشورتر است.

 وی ارائه و ورود کتاب‌های پرمحتوا و جذاب را از دیگر شرایط جذب خریدار و علاقه‌مندان به کتاب عنوان کرد و گفت: باید کتاب‌هایی در نمایشگاه عرضه شود که خواننده را به سمت آن بکشاند تا تمایل به خرید و خواندن آن بیشتر شود.

میرمحمدی با تاکید بر این‌که به منظور نهادینه کردن فرهنگ کتاب‌خوانی و مدنظر قرار دادن آن به عنوان سبد خانواده برگزاری نمایشگاه‌ها در سطح مناطق می‌تواند موثر و تاثیرگذار باشد، گفت: متولیان امر تسهیلات لازم به متقاضیان دایر کردن کتابخانه‌ها در سطح شهر را ارائه کنند تا فرهنگ کتابخوانی به نوعی نیز نهادینه شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با ارائه تخفیف ویژه به قشر دانشجو، فرهنگیان و دانش‌آموزان و برگزاری مسابقات با موضوعات کتاب و کتابخوانی و اهداء جایزه و بسته فرهنگی به برندگان می‌تواند در امر نهادینه کردن فرهنگ کتاب موثر واقع شود.

این مسئول بر ترویج و تبیین فرهنگ کتابخوانی در سطح جامعه و به تبع آن کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد و گفت: با ترویج و تبیین فرهنگ کتابخوانی در استان فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیز افزایش می‌یابد از این‌رو اصناف و گروه‌های مختلف می‌توانند نسبت به نهادینه کردن این مهم تلاش کنند و مطالعه داشته باشند.

انتهای پیام/82011/ط40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول