اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت نظارت شورای نگهبان در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

تاثیرگذاری مثبت نمایشگاه کتاب یاسوج بر فرهنگ کتابخوانی کهگیلویه و بویراحمد

رئیس هیئت نظارت شورای نگهبان در کهگیلویه و بویراحمد گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب تاثیر مثبت و ارزنده‌ای در نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح استان دارد.

تاثیرگذاری مثبت نمایشگاه کتاب یاسوج بر فرهنگ کتابخوانی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام قدرت‌الله خرم‌روز عصر امروز در بازدید از نمایشگاه کتاب یاسوج فرهنگ هر جامعه‌ای را دارای ارزش و منزلت خاصی برشمرد و اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب اثر عمیقی در توسعه فرهنگ دینی، اسلامی و هنری و ابعاد مختلف کهگیلویه و بویراحمد دارد.

رئیس هیئت نظارت شورای نگهبان در کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر این‌که کتاب‌های موجود در نمایشگاه بزرگ کتاب یاسوج از غنای خاصی برخوردار است، گفت: وجود کتاب‌های مختلف با سلیقه‌های گوناگون در نمایشگاه نشان از دغدغه مسئولان و نیازهای جامعه است.

وی برگزاری نمایشگاه کتاب را از اثرات مثبت روی آوردن نسل جوان به فرهنگ کتاب‌ و کتابخوانی عنوان کرد و گفت: با توجه به این‌که کتاب‌های گوناگون با سلیقه‌های مختلف در نمایشگاه یافت می‌شود انتظار می‌رود تا پایان نمایشگاه همچنان استقبال مردمی از این رخداد فرهنگی بیشتر شود.

این مسئول به بیانات مقام معظم رهبری پیرامون کتاب و کتابخوانی و تبدیل شدن آن به عنوان سبد خانواده یاد کرد و گفت: سخنان رهبری را سرلوحه کار قرار دادن نشان از موفقیت در آن کار است که انتظار می‌رود فرامین معظم‌له همواره به مرحله اجرا گذاشته شود تا شاهد پیروزی و موفقیت در زمینه‌های مختلف باشیم.

خرم‌روز تصریح کرد: اگر خانواده‌های ایرانی و آحاد مردم انس و الفتی با کتاب داشته باشند می‌توانند راهکار خوبی در ابعاد مختلف داشته باشند.

رئیس هیئت نظارت شورای نگهبان در کهگیلویه و بویراحمد بر نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در سطح استان تاکید کرد و گفت: انتظار می‌رود کلیه اصحاب رسانه اعم از مکتوب و مجازی، صدا و سیما و... در راستای فرهنگ‌سازی این مهم تلاش کنند.

وی در ادامه با تاکید بر این‌که با نهادینه کردن فرهنگ مطالعه می‌توان میزان مطالعه و کتاب‌خوانی در کهگیلویه و بویراحمد را افزایش داد، گفت: استقبال از نمایشگاه خوب بوده که امیدواریم کتاب‌های موجود در نمایشگاه خریداری و مهمتر از آن خوانده شوند.

خرم‌روز برگزاری نمایشگاه کتاب را از زمینه‌های مناسب برای گسترش فرهنگ مطالعه و ارتقای معرفت در حوزه‌های مختلف دین، سیاست، اقتصاد، فرهنگ و ... عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه در استان روند توسعه رو به رشد است، مراکز آموزشی و پژوهشی نیز نقش موثری در این خصوص دارند.

این مسئول برپایی نمایشگاه‌های کتاب، تشویق و ترغیب و اطلاع‌رسانی در خصوص راه‌اندازی نمایشگاه‌ها را نقش موثری در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در هر جامعه‌ای خواند و ابراز داشت: افتتاح نمایشگاه کتاب کاری بزرگ و ارزنده است که انتظار می‌رود دستگاه‌های فرهنگی از ظرفیت موجود استفاده کنند.

انتهای پیام/82011/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول