اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تخفیف 50 درصدی

هشتمین نمایشگاه کتاب در سرچشمه افتتاح شد

هشتمین نمایشگاه کتاب با هدف گسترش فرهنگ کتابخوانی با تخفیف 50 درصدی در سرچشمه برگزار شد.

هشتمین نمایشگاه کتاب در سرچشمه افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، هشتمین نمایشگاه کتاب امشب به همت روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه با حضور مسئول تبلیغات اسلامی رفسنجان، مسئول ارشاد اسلامی رفسنجان، مدیر روابط عمومی و امور اجتماعی مجتمع مس و جمعی از هنرمندان و نویسندگان استان و مدیران مجتمع مس سرچشمه و شهربابک شهر سرچشمه افتتاح شد.

سیدعلی میرافضلی در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در گفت‌وگو  با خبرنگار فارس در رفسنجان اظهار داشت: هدف از برگزاری این نمایشگاه‌ها گسترش فرهنگ کتابخوانی است و هر ساله این نمایشگاه در شهر سرچشمه برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه 4 هزار عنوان کتاب و در حدود 50 هزار جلد کتاب در زمینه‌های روانشناسی، کودک و نوجوان، ادبیات، تاریخ، شعر، لوح فشرده برای کودک و نوجوان و همچنین برنامه‌های آموزشی به نمایش گذاشته شده است.

این نویسنده کرمانی افزود: غرفه‌ای ویژه مؤلفان استان  کرمان نیز در این نمایشگاه برپا شده است که آثار نویسندگان و شاعران استان در آن ارائه می‌شود.

میرافضلی خاطر ‌نشان کرد: مجتمع مس در راستای آموزش‌های خود هر ماهه آزمون‌های کتابخوانی به صورت مستمر برگزار می‌کند و در سال جاری برای نخستین بار به صورت چکیده نویسی آزمون برگزار می‌شود که با این کار امکان مفاهمه متن کتاب برای شرکت کننده به وجود می‌آید.

مدیر روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه افزود: مجتمع مس با هدف دیدار چهره به چهره با مولفان نشست‌های «یک مولف، یک کتاب» را برگزار می‌کند و این کار ارزشمند بازتاب خوبی داشته است.

وی از حمایت‌های مس از نشر آثار در حوزه کتاب خبر داد و تصریح کرد: در زمینه خرید آثار مولفان‌، مجتمع مس جزو پیشتازان در کشور است که با خرید کتاب‌ها و توزیع بین کارکنان و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی در این امر سهیم می‌شود.

وی بیان داشت: در سال جاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان کلیات خواجوی کرمانی را به صورت عکس چاپ کرد که کاری نفیس و ارزنده بود و به همت شرکت مس سرچشمه و همکاری دانشگاه شهید باهنر کرمان سه مثنوی خواجوی کرمانی که نسخه خطی آن از نفیس‌ترین نسخه‌های خطی ایران و به خط میرعلی تبریزی در موزه بریتانیا است به صورت عکس چاپ می‌شود.

میرافضلی افزود: خواجوی کرمانی معروف‌ترین شاعری بود که در دوران ظهور حافظ زندگی می‌کرد و از شاعران بزرگ کرمانی ‌با آثاری بزرگ و ارزشمند بود که کارهای بسیار بزرگی برای شناخت وی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: هشتمین نمایشگاه کتاب شهر سرچشمه تا چهارم بهمن ماه دایر است و بن کتاب و تخفیف 50 درصدی به کارکنان مجتمع ارائه می‌شود.

انتهای پیام/80016/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول