اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خوی مطرح کرد

بصیرت و دشمن‌شناسی عامل تحقق آرمان‌های نظام اسلامی

امام جمعه خوی با اشاره به اینکه نباید لبخند دشمنان را جدی گرفت، گفت: بصیرت و دشمن‌شناسی مهم‌ترین عوامل تحقق آرمان‌های نظام اسلامی محسوب می‌شوند.

بصیرت و دشمن‌شناسی عامل تحقق آرمان‌های نظام اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از خوی حجت‌الاسلام سید رضی موسوی شکوری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: هفته وحدت هفته بسیار مبارکی در جهان اسلام است که می‌تواند عامل خنثی‌سازی بسیاری از توطئه‌های دشمنان اسلام شده و سبب تقویت مسلمانان و تضعیف دشمنان در جهان گردد.

وی ضمن تبریک به مناسبت هفته وحدت، اعتقاد به توحید، نبوت، اعمال عبادی، اجتماعی و فرهنگی مشترک را از عوامل وحدت میان مذاهب اسلامی عنوان کرد و افزود: این عوامل می‌توانند سدی در برابر توطئه‌های دشمنان و براندازی نقشه‌های شوم آنان در ایجاد نفاق میان مسلمانان باشند.

حضرت خدیجه؛ بهترین الگو برای دختران در امر ازدواج

موسوی شکوری با اشاره به سالروز ازدواج رسول اکرم(ص) با حضرت خدیجه(س) و تبریک آن بر نمازگزاران، دختران جوان را بر لزوم الگوگیری از حضرت خدیجه(س) در امر ازدواج دعوت کرد و گفت: حضرت خدیجه(س) در قالب جملاتی کوتاه خطاب به رسول خدا(ص) علل انتخاب ایشان به عنوان همسر خود را بازگو کرده‌اند که توجه بر این موارد می‌تواند بهترین الگو برای دختران جوان جامعه اسلامی در گزینش همسر باشد.

وی امانت‌داری، شرافت، آراستگی رسول خدا(ص) بر اخلاق نیکو و صداقت را از جمله نکات بارز بیان شده در جملات حضرت خدیجه(س) در این راستا عنوان کرد و افزود: دختران جوان باید از معیارهای اصیل و اسلامی در انتخاب همسر آینده خود بهره‌ گیرند.

بصیرت و دشمن‌شناسی؛ لازمه تحقق آرمان‌های نظام اسلامی

امام جمعه خوی با اشاره به مواضع ولی امر مسلمین که در اجتماع حوزویان و مردم قم در روزهای گذشته تبیین شد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در این مباحث ضمن تبیین موضوعات مهم داخلی و بین‌المللی، بر لزوم بصیرت و دشمن‌شناسی مردم برای رسیدن به آرمان‌های نظام مقدس اسلامی تأکید کردند.

وی ادامه داد: ملت ایران هرگز لبخند دشمن را باور نداشته و بدون غفلت از توطئه‌ها و خصومت دشمنان، با ایمانی راسخ و روشن‌بینی بر مسیر خود ادامه خواهند داد و هرگز دست‌های خود را به علامت تسلیم بالا نخواهند برد.

عربستان سعودی به جهان اسلام تروریست صادر می‌کند

موسوی شکوری با اشاره به تحولات اخیر در کشورهای اسلامی، عربستان سعودی را ریشه بسیاری از درگیری‌ها و جنایات در این کشورها عنوان کرد.

امام جمعه خوی درگیری‌های کشور سوریه، جنایات گروه ماجد‌الماجد در کشور لبنان و کشته شدن مشکوک وی در زندان و نیز جنایات اخیر گروه تروریستی داعش در فلوجه و الرّمادی به منظور ایجاد اختلافات قومی و مذهبی را ناشی از حمایت‌های گروه‌های تکفیری عربستان سعودی دانست و گفت: عربستان در حقیقت با حمایت‌های خود از این قتل‌ها و انفجارات گروه‌های تکفیری، تروریست‌های خود را برای تخریب و اغتشاش به جهان اسلام صادر می‌کند.

انتهای پیام/61006/ت40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول