اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید:

بینش سیاسی و دشمن‌شناسی اولویت‌ اصلی برای بسیج است

قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، آگاهی سیاسی، اجتماعی و علمی و همچنین دشمن‌شناسی برای بسیج را از اولویت‌ها و ضروریات دانست.

بینش سیاسی و دشمن‌شناسی اولویت‌ اصلی برای بسیج است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، همایش آموزشی و توجیهی فرمانده‌هان و مدیران بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران سراسر کشور با حضور سیدحبیب‌الله حسنی قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید کل کشور و فریبرز خزاعی فرمانده کل بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران در محل هتل ایثار رضوی مشهد عصر امروز برگزار شد.

حبیب‌الله حسنی قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: نگاه بسیج و تشکیل این نهاد توسط امام راحل (ره) یک مسئله‌ای است که باید با نگاه عقلایی به آن نگریست.

وی گفت: بسیج عالی‌ترین محبوبیت، تدبیر، مرتبه و... را دارد و باید ببینیم که کارهای‌ ما نزدیک به فرمایشات و انتظارات امام راحل (ره)‌ و مقام معظم رهبری هست یا خیر.

حسنی در تعریف بسیج عنوان کرد:‌ بسیج شجره طیبه‌ای است که برای ایجاد رشد و اعتلا برای نزدیک شدن به خدا تشکیل شده و بسیج کارگزاران انقلاب در راستای انجام فرمایشات مقام معظم رهبری برای انجام امور است.

وی با اشاره به بحث اخلاق در بسیج افزود: باید در بحث سالم‌سازی، کارها و اعمالی صورت گیرد که جذب‌کننده افراد باشد همچنین در مورد ایثار که تعریف آن اثر گذاشتن و فرهنگ ایثار (منفعت غیر را بر مصلحت خویش ارجح دانستن) است و باید در کنار بسیجی کردن افراد معمولی، افرادی که رتبه‌های بالا و مدیریتی دارند را نیز بسیجی کنیم؛ یعنی مدیران بسیجی.

حسنی افزود: ما باید فرهنگ بسیجی را پیش ببریم و نگاه تحولی به این موضوع داشته باشیم.

وی از آسیب‌های بنیاد شهید را بحث نظارت و امور فرهنگی عنوان کرد و افزود: باید این دو موضوع را ارتقا دهیم و از نگاه یکنواخت و عادی شدن در بنیاد شهید خارج شویم.

حسنی دانش، آگاهی سیاسی، اجتماعی و علمی و همچنین دشمن‌شناسی برای بسیج را از اولویت‌ها و ضروریات دانست و افزود: ساماندهی منابع انسانی و سازمانی و تأمین کردن احتیاجات سازمان علاوه بر اینکه از وظایف مدیریت بنیاد است از اصول پویایی سازمان نیز هست و از فرسودگی این نهاد جلوگیری می‌کند و خروجی آن بر همه چیز تأثیر می‌گذارد.

وی در پایان بیان کرد: مسئولان بسیج باید سیاست‌های بنیاد را روزانه پیگیری نمایند و بدانند چه چیزی می‌‌خواهیم و توقعات و انتظارات مقام معظم رهبری را در این امور در همه حال فراموش نکنیم.

انتهای پیام/2202/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول