اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قروه:

9 دی نمادی از بصیرت و دشمن‌شناسی ملت ایران است

امام جمعه قروه از 9 دی به عنوان روز برائت ملت از سران کفر و فتنه و نفاق نام برد و گفت: در حقیقت، 9 دی آن‌گونه که در کلام رهبر فرزانه ما تبلور یافته، نمادی از بصیرت، دشمن‌شناسی و حضور در عرصه‌ مجاهدانه توسط مردم مسلمان ایران است.

9 دی نمادی از بصیرت و دشمن‌شناسی ملت ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام صفرعلی احیا ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه بصیرت و آگاهی واقعی راهنما و راهگشایی مطمئن در بحران فتنه‌هاست، اظهار کرد: نهم دی ماه 88 روزی است که مردم با تمام احساس و شور و شعور دینی در میدان دفاع از ارزش‌های اسلامی و انقلابی خویش حضور یافته، اوج بصیرت و آگاهی خویش را به رخ دشمنان و عناصر بی‌بصیرتی ‌کشاندند که با غبارآلود کردن فضا قصد سوءاستفاده از موقعیت موجود را داشتند.

وی از 9 دی به عنوان آیینه برائت ملت از سران کفر و فتنه و نفاق نام برد و گفت: در حقیقت، 9 دی آن‌گونه که در کلام رهبر فرزانه ما تبلور یافته، نمادی از بصیرت، دشمن‌شناسی و حضور در عرصه‌ مجاهدانه توسط مردم مسلمان ایران است.

امام جمعه قروه با تاکید بر اینکه جریان‌شناسی در حال حاضر نیز دارای اهمیت بسیاری است، تصریح کرد: جریاناتی که به دنبال تشکیل شورای رهبری با سردمداری سران فتنه بودند، امروز نیز همچنان در خفا جریان دارند، اما درایت و تدبیر رهبری از افکار آنان پیش‌تر و والاتر است.

احیا تاکید کرد: ملت امروز ما همان ملت آگاه و بصیر 9 دی است که حق و باطل را از یکدیگر به خوبی تشخیص می‌دهد و هرجا که لازم باشد به صحنه می‌آید.

خطیب جمعه قروه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، گفت: انقلابی کامل از دیدگاه رهبر معظم انقلاب، اصلاح‌طلب اصولگراست، اما امروز کسانی هستند که اصلاح‌طلب نیز نیستند اما خطراتی بدتر دارند.

وی با اشاره به مدیریت عالی فتنه 88 از سوی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: مردم ما در این فتنه به خوبی دریافتند که تقلب رمز فتنه است، چراکه سران فتنه خود نیز از کانال انتخابات بود که در گذشته به مناصبی رسیده بودند.

امام جمعه قروه تاکید کرد: نباید لحظه‌ای فکر کنیم که فتنه تمام شده است، بلکه این جریان هنوز ادامه دارد و تا مادامی که فتنه ادامه داشته باشد، حفظ آگاهی و بصیرت ضروری است.

احیا نمونه‌ای از تدوام فتنه را نام بردن از آن به عنوان اعتراض از سوی برخی صاحبان پست‌های کلیدی در کشور، بیان کرد و افزود: حل مسالمت‌آمیز جریان فتنه و گذشت از فتنه‌گران نیز نمونه‌های دیگری از این جریان است.

وی در ادامه با اشاره به مذاکرات هسته‌ای، اعتمادسازی جهانی در این مذاکرات را بی‌معنا دانست و گفت: برای ما مهم این است که بتوانند اعتماد ملت ایران را جلب کنند.

احیا افزود: برخی از اعضای این گروه نشان دادند که قابل اعتماد نیستند و به همین دلیل بود که نمایندگان مجلس، دولت را ملزم به غنی‌سازی 60 درصد در صورت اجرایی نشدن خواست ملت ایران کردند.

امام جمعه قروه با بزرگداشت هفته وقف، از لزوم سوق دادن وقف‌های جدید به سمت نیازهای جامعه سخن گفت و افزود: یکی از بزرگترین کارهای فرهنگی شهرستان، میزبانی کنگره سراسری شعر عاشورایی است که واقفین می‌توانند به بهتر برگزار شدن آن کمک کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: پرداخت اجاره موقوفات امری شرعی است که باید به آن اهتمام شود تا موقوفات به حالت وقفیت خود در آیند.

احیا همچنین به روز سواد‌آموزی اشاره و اظهار داشت: والدین بی‌سواد باید از بطن خانواده و با کمک فرزندان خود، این مهم‌ترین خواسته دینی را بیاموزند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اسلام در کنار واجب کردن نماز و روزه در مسیر تشریعی خود، سوادآموزی را نیز واجب کرده است.

انتهای پیام/79009/ط40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول