اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قاینات:

قاینات امسال با شناسایی 48 موقوفه جدید رتبه برتر را کسب کرد

فرماندار قاینات گفت: قاینات امسال با شناسایی 48 موقوفه جدید رتبه برتر را کسب کرد.

قاینات امسال با شناسایی 48 موقوفه جدید رتبه برتر را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، حسین شرافتی‌راد در دیدار با کارکنان اوقاف شهرستان قاینات، اظهار داشت: امروزه بیش از گذشته توجه و نگاه مردم به وقف هست و به درستی پی‌برده‌اند که آنچه در این دنیا و آخرت بعنوان صدقات جاریه برایشان کار ساز است همین وقف است که برای همیشه نام و کار نیکشان جاودان و ماندگار و یکی از تجلیات باقیات‌الصالحات در جامعه نمود می‌کند.

وی افزود: باید موقوفات براساس نیت واقفان اداره و بر همان نیت واقف اجرایی شود بدین صورت خواهد بود که اثرگذاری آن در جامعه زیاد خواهد بود و نیک‌اندیشان تشویق به واگذاری موقوفاتی برای پرورش نسل جوان و انجام امور فرهنگی و مذهبی و غیره خواهند شد.

فرماندار قاینات ادامه داد: در بحث شناسایی موقوفه‌های جدید شهرستان قاینات در سطح استان با شناسایی 48 موقوفه جدید از ابتدای امسال رتبه برتر را کسب کرده است.

شرافتی‌راد تصریح کرد: شهرستان قاینات با بیش از 550 موقوفه، 222 مسجد و حسینیه و 12 امام‌زاده فعالیت‌های مهمی در زمینه‌های فرهنگی، مذهبی و آموزشی از جمله برگزاری کلاس‌های آموزش روخوانی، تجوید و حفظ قرآن برای بیش از 350 نفر در شهرستان مهیا کرده است که در بین آنان حافظان یک جزء و  کامل قرآن کریم را داریم.

وی اذعان داشت: با برگزاری مسابقات قرآنی در شهرستان 55 نفر رتبه کسب کرده‌اند که 36 نفر به استان راه یافتند و تعداد هفت نفر رتبه نخست تا سوم استان را در رشته‌های مختلف از آن خود کرده‌اند.

وی در پایان از فعالیت چشمگیر اوقاف قاین تقدیر کرد.

انتهای پیام/2482/ش/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول